تصاویری از هیولای سیاه ، خودروی جدید ترامپ

تصاویری از هیولای سیاه ، خودروی جدید ترامپ

به گزارش یورفان : در حالی که بسیاری انتظار سخنرانی دونالد ترامپ در سازمان ملل و عواقب آن را می‌کشند، رییس جمهور ایالات متحده از خودرو جدید مخصوص خود رونمایی کرد. بعد از ۱۰ سال خدمت، بالاخره لیموزین کادیلاک قدیمی ریاست جمهوری آمریکا که لقب «هیولا» (The Beast) را داشت به طور رسمی بازنشسته شد و با ورود دونالد ترامپ به شهر نیویورک برای شرکت در مجمع عموی سالیانه سازمان ملل، از خودرو زرهی جدید او رونمایی شد. بر اساس تصاویر منتشر شده، ظاهر این خودرو تفاوت ساده‌ای نسبت به مدل قبلی دارد و آن را شبیه سدان‌های مدل Escalade ساخته اند.

«هیولای سیاه»؛ کادیلاک لیموزین جدید و زرهی دونالد ترامپ در سفر به نیویورک

تصاویری از خودروی جدید ترامپ در سفر به نیویورک

چیزی که در همین روز اول می‌توان در مورد این خودرو گفت: این است که هیولای سیاه جدید ریاست جمهوری آمریکا بزرگ و بلند است. درست مانند هیولای سابق، این کادیلاک جدید نیز بر اساس پلتفرم وانت‌های جنرال موتورز و بسیار محکم و با قابلیت‌های حفاظتی پیشرفته ساخته شده است. وزن آن بین ۱۵٫۰۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰ پوند (۶٫۸۰۰ تا ۹٫۱۰۰ کیلوگرم) بوده و نمی‌توان در مورد قابلیت‌های حفاظتی آن در شرایط کنونی صحبت کرد، اما بدون شک از بروزترین تکنولوژی‌های زرهی در آن استفاده شده است. کار بر روی لیموزین جدید رییس جمهور ایالات متحده از سال ۲۰۱۳ آغاز شد، اما جزییات بسیاری در مورد این خودرو سری نگه داشته شده است. این خودرو جدید همانند نسخه قبلی از ترکیب صندلی ۲+۳+۲ برخوردار است.

تصاویری از خودروی جدید ترامپ در سفر به نیویورک

از این خودرو به طور خاص و عمده برای انتقال دونالد ترامپ از محل فرود هواپیما یا هلی کوپتر مخصوص ریاست جمهوری تا مقصد او در طول روز‌های رسمی خدمت استفاده خواهد شد. خودرو جدید رییس جمهور ایالات متحده برای اولین بار روز یکشنبه در باند فرود هلی کوپتر وال استریت در منهتن رویت شد. برای ساخت این خودرو، دولت ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ قراردادی به ارزش ۱۵٫۸ میلیون دلار با جنرال موتورز منعقد کرد که شامل ساخت چندین خودرو لیموزین در فاز‌های سه گانه خواهد بود. ولادیمیر پوتین نیز چند ماه پیش از اولین خودرو وطنی مخصوص رییس جمهور روسیه رونمایی کرده و استفاده از لیموزین‌های مرسدس بنز مخصوص خود را رها کرد. شی جین پینگ نیز اخیراً لیموزین جدید خود را دریافت کرده و در سفر قبلی خود به آفریقا در ماه گذشته از آن استفاده نمود.

تصاویری از خودروی جدید ترامپ در سفر به نیویورک

اما خودرو موسوم به «هیولا» نقش نمادین بیشتری در میان دیگر خودرو‌های رهبران جهان دارد و بسیاری از علاقمندان حوزه خودرو در سراسر جهان اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنند. حتی کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی، که گفته می‌شود علاقه زیادی به انواع خودرو‌های لوکس و مجهز داشته و ناوگانی از این خودرو‌ها در اختیار دارد نیز هنگام ملاقات با دونالد ترامپ در سنگاپور، نگاه خاصی به خودرو رییس جمهور ایالات متحده انداخت.

تصاویری از خودروی جدید ترامپ در سفر به نیویورک

وی نیز از ناوگانی از خودرو‌های مرسدس پولمن گارد استفاده می‌کند که متعلق به سال‌های ابتدای دهه کنونی هستند. از ویژگی‌ها و امکانات خارق العاده خودرو جدید رییس جمهور ایالات متحده که طبقه بندی شده نیستند می‌توان به زره ضخیم آن در انواع مختلف و لایه‌هایی که می‌توانند حمله مستقیم را دفع کنند، قابلیت مقاومت در برابر مین و طراحی خاص بدنه برای مقاومت در برابر حملات شبیخونی اشاره کرد که باعث شده وزن و حجم این خودرو به شدت افزایش یابد.

تصاویری از خودروی جدید ترامپ در سفر به نیویورک

سیستم تعلیق پیشرفته خودرو مذکور باعث شده که این قلعه متحرک بسیار مطمئن و چابک بوده و در مواقع خطر، راننده بتواند عملیات پیچیده فرار و مانور‌های تهاجمی مانند پیچش‌های J. شکل در فضا‌های تنگ را به راحتی انجام دهد. یک سیستم سرکوب آتش سوزی در درون خودرو تعبیه شده که باعث می‌شود حتی در بدترین حوادث و تصادفات نیز سرنشینان دچار سوختگی نشده و در درون یک پیله حفاظت شده زنده بمانند. تایر‌ها با رشته‌های کولار تقویت شده و امکان پنچر شدن آن‌ها وجود ندارد و بدین ترتیب لیموزین رییس جمهور ایالات متحده حتی پس از مورد اصابت قرار گرفتن نیز به مسیر خود ادامه خواهد داد.

اسکلت این خودرو بسیار محکم و تقویت شده است تا بتواند وزن سنگین آن را تحمل نماید. بدنه خودرو نیز نسبت به دنیای بیرون کاملاً عایق بوده و یک سیستم محیطی نظامی به کار رفته در آن باعث می‌شود که سرنشینان در صورت حملات اتمی، شیمیایی و بیولوژیکی در امان باشند. سیستم رانندگی دید در شب و یک سیستم ارتباطی بسیار پیشرفته که به شبکه بی سیم بسیار امنی متصل است نیز در این خودرو وجود دارد. کیسه‌های خونی که با گروه خونی دونالد ترامپ همخوانی دارند در درون یخچالی در درون خودرو نگهداری می‌شوند تا در صورت بروز خونریزی به هر دلیلی، امکان تزریق سریع آن‌ها وجود داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های حفاظتی این خودرو می‌توان به توانایی تولید دود برای مخفی ماندن، ایجاد زمین لغزنده در پشت سر با استفاده از مواد روغنی، قابلیت انتشار گاز اشک آور و حتی انتقال شوک الکتریکی از طریق دستگیر‌ها در‌ها اشاره کرد. البته به عنوان آخرین سپر دفاعی، نیرو‌های امنیتی با سلاح‌های سبک در خودرو حضور دارند تا در صورت لزوم از رییس جمهور محافظت نمایند.

منبع : سایت روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.