راه هایی برای بر طرف کردن پف زیر چشم

راه هایی آسان برای از بین بردن پف زیر چشم
پف زیر چشم زیبایی های چشم ها و صورت را از بین می برد و حالت خمودی به چهره می بخشد. بعضی از افراد به دنبال بر طرف کردن پف زیر چشم از طریق راه های خانگی هستند البته این روش های خانگی برای کسانی موثر است که به صورت ژنتیکی این مشکل را ندارند. در این مقاله به معرفی روش های برای از بین بردن پف زیر چشم پرداخته ایم.

به گزارش یورفان :

مصرف نمک را کم کنید

مصرف نمک معمولا برای ما یادآور فشار خون بالاست ولی بهتر است که بدانید، سدیم باعث تجمع مایع و درنهایت تورم دور چشم می‌شود. اگر می‌خواهید که نمک مصرف کنید بهتر است که از نمک‌های دریایی تصفیه‌شده، آن هم به مقدار بسیار کم استفاده کنید. از غذا‌هایی که نمک در آنها زیاد است مانند پیتزا و برخی از سوپ‌ها، خودداری کنید. سبزیجات تازه، مخصوصا کرفس می‌تواند اشتهایتان به نمک را کاهش دهد.

نحوه‌ی خوابیدن‌تان را اصلاح کنید

خوابیدن به پشت می‌تواند مانع از این شود که مایع بیشتری تحت تأثیر نیروی جاذبه دور چشمان‌تان جمع شود. اگر لازم است برای خوابیدن بهتر، بالش دیگری را زیر سرتان اضافه کنید. البته این بالش باید به خواب بهتر‌تان کمک کند در غیر این‌ صورت، نخوابیدن خود از عوامل دیگری است که می‌تواند تیرگی زیر چشم‌هایتان را افزایش دهد.

در طول روز آب بنوشید

درصورتی که پوست اطراف چشم‌هایتان خشک شوند، این نواحی متورم و تیره رنگ به نظر می‌رسند. بهتر است که درطول روز به جای سایر نوشیدنی‌ها، آب زیادی بنوشید. با این کار هم خودتان احساس بهتری خواهید داشت و هم پوست دور چشمان‌تان مرطوب می‌ماند و درنتیجه درخشان‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

کمپرس آب سرد و خیار را امتحان کنید

اگر چشم‌هایتان خسته و متورم است، کمپرس آب سرد را امتحان کنید. این روش نه تنها در درمان پف زیر چشم مؤثر است، بلکه آرامش‌بخش نیز هست و به پوست‌تان طراوت می‌بخشد. برای این کار می‌توانید از دو قاشق تمیز و سرد، قطعات خیار سرد شده یا کیسه‌های کوچک چای را که یک قطره روغن اسطوخدوس به آن اضافه کرده‌اید روی چشم‌هایتان قرار بدهید. دقت کنید که مهم‌ترین مسئله در این روش خانگی، سرد بودن مواد مورداستفاده است.

کلاژن بیشتری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن است و در ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، پوست و تاندون‌ها وجود دارد. این پروتئین، به پوست استحکام و قابلیت ارتجاع می‌دهد و به جایگزینی سلول‌های مرده کمک می‌کند. با افزایش سن، ساخت کلاژن در بدن با سرعت کمتری انجام می‌شود و کمبود کلاژن، یکی از عوامل به وجود آمدن پف زیر چشم‌ است.

افزایش سطح کلاژن می‌تواند به پوست کمک کند تا محکم‌تر و لطیف‌تر شود و سلول‌های آن به‌صورت طبیعی و با سرعت بیشتری بازسازی شوند. برای افزایش کلاژن می‌توانید سوپ استخوان مرغ یا پودر‌های حاوی کلاژن را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

سیب‌زمینی

یک سیب‌زمینی خام را (بعد از اینکه چند دقیقه‌ای آن را در یخچال خنک کردید) دو تکه کنید و بعد چشم‌هایتان را بسته و هر تکه را روی یکی از چشم‌هایتان قرار دهید. طوری سیب‌زمینی‌ها را روی چشم‌هایتان بگذارید که نواحی پف‌کرده زیر چشمتان را هم در بر بگیرد و بگذارید که ۲۰-۱۵ دقیقه آنجا بمانند. بعد از این مدت خواهید دید که پف زیر چشم‌هایتان کمتر می‌شوند.

شیر

اگر پف‌کردگی زیر چشم‌هایتان بسیار زیاد است، این راهکار را باید همیشه دنبال کنید. دو تکه پنبه را در شیر خیس کرده و روی پلک‌هایتان بگذارید و بگذارید ۳۰-۲۰ دقیقه آنجا بماند. این به چشم‌هایتان برای حفظ آب کمک می‌کند و همچنین خنکشان می‌کند.

خیار

همه می دانند که گذاشتن برش های خیار روی چشم ها پف آنها را می گیرد، ولی کمتر کسی می داند که روش دومی نیز وجود دارد که از روش مرسوم مؤثرتر است. خیار را در مخلوط کن بریزید و سپس آن را دور چشم هایتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد آن را آبکشی کنید.

برگ های نعناع

چند برگ نعناع را بکوبید و آن را زیر چشم هایتان بگذارید. اثر قابض طبیعی نعناع باعث می شود که پف چشم هایتان بخوابد و حلقه های تیره دور چشم هایتان کم شوند. این درمان فقط ۵ دقیقه زمان می برد، بنابراین برای افرادی که صبح ها عجله دارند مناسب است. می توانید روی نعناع له شده عسل یا روغن زیتون هم بریزید تا خمیری بدست آید. عسل نیز مزایای خودش را دارد و دارای خواص ضدمیکربی است که آکنه را کم می کند.

گلاب

گلاب خواص ضدالتهابی دارد و ویتامین آ و ث موجود در آن برای پوست مفید است. پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را ده دقیقه روی چشم هایتان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.