رفع جوش سرسفید چرکی و پیشگیری از آن

رفع جوش سرسفید چرکی و پیشگیری از آن

بهترین روشهای رفع جوش سرسفید چرکی و پیشگیری از آن

معمولا یکی از روشهای معمول برای رفع جوش سرسفید ترکاندن جوش و خارج کردن چرک است که البته روشی سریع اما با عوارض است ما در اینجا بهترین روشهای رفع جوش سرسفید را برای شما گفته‌ایم که تمامی آنها در خانه قابل انجام هستند و در عین حال راحت و بدون دردسر است. برای یادگیری آنها ما را همراهی کنید.

دو نوع آکنه وجود دارد

رفع جوش سرسفید

جوشهای سرسیاه یا سرسفید آکنه‌های کوچک هستند که به نظر می‌آید حفراتی بسته باشند. در حالی که تاولهای بزرگ، قرمز، متورم یا دردناک جوش یا کورک هستند. دکتر جوشوا زایشنر متخصص پوست و مدیر بخش تحقیقات بیمارستان مونت سینای در حالت عام اکثر افراد به آنها جوش سرسفید می‌گویند در حالی که آنها جوش نیستند. به گفته آنا بندر متخصص پوست در نیویورک، مثلث میانی صورت یا ناحیه T شامل پیشانی، بینی و چانه است که معمولترین جا برای جوش سرسفید است.

آیا ترکاندن جوش سرسفید خوب است؟

بهترین روشهای رفع جوش سرسفید

اگر چه اغلب ما موقع دیدن جوش سرسفید سعی می‌کنیم آن را فشار دهیم یا بترکانیم اما دکتر بندر این روش را تایید نمی‌کند چون به گفته وی تشخیص تفاوت میان جوش کوچک و بزرگ سخت است. هرگز جوشهای برجسته یا آکنه‌های بزرگ را نترکانید چون که می‌تواند جوش را در زیر پوست پخش کند و موجب درد و قرمزی شود. به علاوه خطر عفونت یا جای زخم نیز بوسیله محکم فشار دادن آن بیشتر می‌شود. دکتر بندر به بیمارن می‌گوید از هر گونه فشردن جوش خودداری کنید.

خارج کردن جوش سرسفید به صورت حرفه‌ای

بهترین روشهای رفع جوش سرسفید

به گفته دکتر زایشنر خارج کردن جوش سرسفید ممکن است اما اگر به آسانی خارج نشود کارشناس زیبایی یا متخصص پوست می‌تواند آنها را باز کند. وی می‌گوید: کندن جوشهای سرسفید دشوار است چون آنها کمی به پوست اتصال دارند بهتر است به هنگامی که سعی در ترکاندن یا کندن جوش دارید کمی فکر کنید چون بهتر از این است که بعدا تاسف بخورید.

سعی کنید یکی از محصولات درمانی را خریداری کنید

بهترین روشهای رفع جوش سرسفید

اگر ما به شما توصیه می‌کنیم جوشها را نترکانید این دلیل نمی‌شود که مجبور باشید آنها را تحمل کنید. دکتر بندر می‌گوید یک درمان فوری و خوب برای رفع جوش سرسفید محصولاتی هستند که حاوی ژل بنزوئیل پروکساید یا اسید سالیسیلیک هستند تا جوش شما را به هنگام خواب درمان کند. اسید سالیسیلیک به باز کردن حفرات، لایه برداری پوست و برداشتن سلولهای مرده کمک می‌کند. از طرف دیگر ژل بنزوئیل پروکساید باکتریها را می‌کشد و به سرعت آکنه را درمان می‌کند.

استفاده از کرم موضعی برای رفع جوش سرسفید

بهترین روشهای رفع جوش سرسفید

گزینه دیگر استاده از یک کرم موضعی یا ژل رتینوئید همانند ژل دیفرین یا کرم تجویزی ترتینوئین است که توسط پزشک متخصص پوست تجویز می‌شود. دکتر بندر می‌گوید روشهای درمان موضعی موثرترین روش برای رفع جوش سرسفید است. دیفرین حاوی آنتیلئین یک فراورده رتینوئید است که شکل دیگر ویتامین A است که رشد پوست را تقویت می‌کند و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است. این که چه نوع آکنه‌ای دارید مهم نیست، کرمهای موضعی عمدتا درمانی محبوب هستند.

رفع جوش سرسفید با روغن درخت چای

رفع شوره سر

چطور می‌توان بدون استفاده از مواد شیمیایی جوش سرسفید را درمان کرد؟ دکتر زایکنر می‌گوید: روغن تی تری یک ماده ضد میکروبی است که به کاهش باکتریهای ایجاد کننده آکنه روی پوست کمک می‌کند و می‌تواند گزینه‌ای خوب برای مبارزه با جوشهای سرسفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند برای پاک کردن جوشها همانند بنزوئیل پروکساید موثر باشد. روغن تی تری در بسیاری از پاک کننده‌ها و محصولات مراقبت از پوست وجود دارد اما بهترین کار استفاده از آن به صورت درمان موضعی و نقطه‌ای است (یعنی تنها بر روی جوشها استفاده شود). قبل از استفاده صورتتان را بشویید و برای جوش سرسفید با یک گوش پاک کن آن را روی جوش بزنید.

هاماملیس هم برای رفع جوش سرسفید خوب است

بهترین روشهای رفع جوش سرسفید

هاماملیس عصاره گیاهی ست که سرشار از تاننهاست. این ترکیبات به طور طبیعی pH اسیدی دارند که آن را یک تونر پوست عالی می‌سازد. همچنین خواص قابضی همانند کاهش التهاب و سفت کردن پوست دارند که می‌تواند به از بین بردن روغن اضافی پوست و درمان آکنه کمک کند. یک گلوله پنبه‌ای را با هاماملیس خیس کنید و آن را روی صورت بزنید، روی جوشهای سرسفید تمرکز کنید. دو بار در روز این کار را انجام دهید. آب هاماملیس با مارک کلیون موجود است.

پیشگیری از تشکیل جوش سرسفید

رفع جوش سرسفید

اگر تابحال جوش سرسفید نداشته‌اید پس هرگز در طول زندگیتان به دنبال رفع آن نخواهید بود. البته این وضعیتی ایده‌آل است. برای اینکه شما نیز در این وضعیت باشید باید روشهای پیشگیرانه را به کار ببرید. دکتر بندر توصیه می‌کند که یک برنامه مراقبت از پوست برای آکنه داشته باشید. این باید شامل شستن پوست به طور مرتب با استفاده از یک پاک کننده بدون چربی دو بار در روز و استفاده از یک کرم یا ژل تجویز شده در شب باشد. ژل شستشوی آکنه واش سینره یک نمونه خوب از اینهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.