رفع سیاهی زیر چشم با ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه بهترین درمان طبیعی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم

شما حتما با خواص شگفت انگیز زردچوبه در سلامت و زیبایی آشنایی دارید اما ماسک زردچوبه یکی از درمان‌های خانگی جدیدی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و خانم‌ها برای شفاف‌تر شدن و زیبا شدن پوست خود از این ماسک استفاده می‌کنند. اما یکی از تاثیرات کمتر شناخته شده این ماده طبیعی، توانایی آن در از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم است، تیرگی‌هایی که بدون هیچ دلیل خاصی زیر چشم ما به وجود می‌آیند و ما برای پوشاندن آن‌ها باید مقدار زیادی کرم دور چشم و کانسیلر و … را به برنامه مراقبت پوست خود اضافه کنیم. در حالی که با یک ماسک زردچوبه خانگی به سادگی می‌توان این مشکل را برطرف کرده و پوستی یکدست و زیبا داشت.

فواید و آثار زردچوبه برای سلامتی و زیبایی

زردچوبه به عنوان یک ادویه فواید زیادی برای بدن دارد و مصرف خوراکی آن می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند. زردچوبه از تیره زنجبیلیان است و هزاران سال به عنوان دارو در مشرق زمین و خاور میانه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. زردچوبه با خواص ضدالتهابی که دارد می‌تواند جایگزین داروهای استروئیدی باشد. زردچوبه اثر آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. از طرف دیگر این ماده در درمان و کنترل قند خون هم نقش مهمی دارد و می‌تواند سطح کلسترول بدن را نیز کاهش دهد. زردپوبه با اثر ضدالتهاب خود در درمان آرتروز هم نقش مهمی دارد و مصرف آن می‌تواند به کاهش وزن، تقویت گوارش و سیستم ایمنی بدن کمک کند. این ماده اثر شادی آور و انرژی‌زا هم دارد و می‌تواند در درمان افسردگی مورد استفاده قرار گیرد. اما فواید این ماده، پوست بدن را هم بی نصیب نگذاشته است، زردچوبه حاوی ماده کورکومین است که می‌تواند آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش را از بین ببرد، آکنه را بهبود ببخشد و لکه‌های پوستی را درمان کند. تاثیر این ماده به حدی است که شرکت‌های بزرگ تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی از این ماده در بسیاری از محصولات خود استفاده می‌کنند و کار ما را در بهره گیری از این فواید شگفت انگیز ساده‌تر کرده‌اند.

ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه بهترین درمان برای تیرگی زیر چشم

همان طور که دیدید زردچوبه خواص شگفت انگیز زیادی دارد و مصرف آن به صورت خوراکی و یا موضعی می‌تواند باعث زیباتر شدن و شفاف‌تر شدن پوست شود. ماسک زردچوبه هم جزو درمان‌هایی است که آثار مثبت زیادی دارد و استفاده از آن به اشکال مختلف توصیه شده است. به طور مثال شما می‌توانی زردچوبه را به ماسک عسل و آبلیمو اضافه کنید و از آن برای پاکسازی و شفاف کردن پوست بهره بگیرید. اضافه کردن زردچوبه به ماسک جو و ماست هم از روش‌هایی است که می‌تواند پوست را عمیقا لایه برداری کرده و روشن‌تر و شفاف‌تر کند. اما اخیرا یکی از بلاگرهای شناخته شده زیبایی به نام الکساندرا پوتورا با یک ماسک خانگی زردچوبه توانست تیرگی زیر چشم خود را درمان کند. او با منتشر کردن تصاویر قبل و بعد از درمان، باعث شگفتی و کنجکاوی طرفداران خود در فضای مجازی شد و توجه مردم را مجددا به این درمان طبیعی و شگفت انگیز جلب کرد. در ادامه شما را با روش آماده سازی و استفاده از ماسک زردچوبه و تاثیری که این ماسک می‌تواند در درمان تیرگی زیر چشم داشته باشد آشنا خواهیم کرد.

ماسک زردچوبه

آماده سازی ماسک زردچوبه و استفاده از آن

برای آماده سازی ماسک زردچوبه جهت درمان تیرگی زیر چشم شما به زردچوبه و شیر ترش شده‌ای که کره آن گرفته شده است نیاز دارید. این شیر ترش شده بدون چربی درواقع همان آبدوغ است که همه خواص شیر (یعنی اسید لاکتیک و آثار لایه بردار و روشن کننده ) را دارد ولی بدون چربی است. اگر به آبدوغ دسترسی ندارید می‌توانید از ماست کم چربی که با آب رقیق شده است استفاده کنید. نسبت این دو ماده باید مساوی باشد یعنی به ازای یک قاشق آبدوغ باید یک قاشق زردچوبه آماده کنید و در یک ظرف کاملا با هم مخلوط کنید. سپس با یک برس تمیز آن را زیر چشم‌های خود که دچار تیرگی هستند بمالید. مراقب باشید که این مخلوط با چشمان شما تماس نداشته باشد. پس از ۱۵ دقیقه که ماسک خشک شد با یک دستمال تمیز آن را از زیر چشم خود پاک کنید، احتمالا در این مرحله با دو لکه بزرگ زرد رنگ در زیر چشم‌های خود مواجه خواهید شد که هیچ جای نگرانی ندارد چون با دنبال کردن بقیه مراحل مراقبت پوست مثل مرطوب کننده و کرم دور چشم و … این لکه‌های رنگی از بین خواهند رفت. به خاطر داشته باشید که زردچوبه اثر رنگی بسیار قوی‌ای دارد و به سرعت همه چیز را لک می‌کند و حتی ممکن است سینک دستشویی منزل شما را نیز لک کند. پس در هنگام کار با این ماده دقت و احتیاط کافی داشته باشید و مراقب باشید که لباس‌های خود را کثیف و لک نکنید.

ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه

تاثیر ماسک زردچوبه روی تیرگی زیر چشم

به محض پاک کردن ماسک زردچوبه از زیر چشم، خواهید دید که تفاوت رنگی فاحشی در این ناحیه از پوست ایجاد شده است چون زردچوبه و آبدوغ اثر روشن کننده و لایه برداری دارند که در کنار هم تقویت می‌شوند و به از بین رفتن تیرگی زیر چشم کمک می‌کنند. ممکن است هنگام استفاده از این ماسک کمی احساس حرارت و التهاب در پوست خود داشته باشید اما این تاثیر کاملا موقتی است و هر چقدر هم که پوست شما حساس باشد نسبت به این ماده واکنش آلرژیک خاصی نشان نخواهد داد (مگر این که به طور خاص به زردچوبه حساسیت داشته باشید) و باعث قرمزی پوست نخواهد شد. البته اثر این ماده در از بین بردن تیرگی زیر چشم موقتی است و ممکن است تا یک روز بعد مجددا این تیرگی به زیر چشمان شما باز گردد. اما لازم به ذکر است که ماسک زردچوبه یک درمان بدون هزینه است و می‌تواند جایگزینی عالی برای کرم‌ها و ماسک‌های گران قیمت و پرهزینه‌ای باشد که بدون عوارض هم نیستند. بنابراین استفاده از این ماسک برای از بین بردن تیرگی زیر چشم برای دو یا سه بار در هفته قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد و می‌تواند به طبیعی‌تر شدن برنامه مراقبت پوست شما منجر شود.

ماسک زردچوبه

اگر این درمان جالب خانگی توجه شما را هم جلب کرده است و می‌خواهید در اسرع وقت آن را روی تیرگی زیر چشمان خودتان هم امتحان کنید بهتر است یک نکته مهم را مد نظر داشته باشید و آن هم احتمال واکنش آلرژیک به زردچوبه است. اگرچه زردچوبه یک ماده ضدالتهاب است اما به عنوان یک ترکیب گیاهی و طبیعی ممکن است موادی در خود داشته باشد که باعث واکنش آلرژیک در پوست شما شود. این واکنش ممکن است به صورت کهیر، ورم و خارش و اگزما خود را نشان دهد که البته بسیار نادر است. پس قبل از تست کردن ماسک زردچوبه روی صورت خود حتما مقداری از آن را روی قسمت داخلی مچ دست یا آرنج خود امتحان کنید و اگر تا ۲۴ ساعت بعد واکنش آلرژیک خاصی مشاهده نکردید می‌توانید از آن برای درمان زیبایی پوست استفاده کنید.

ماسک زردچوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.