زنان عربستانی در حال رانندگی / تصاویر

زنان سعودی پشت رول/ تصاویر
همزمان با دقایق اولیه روز یکشنبه دستور سلطنتی مبنی بر اجازه رانندگی به زنان در عربستان برای اولین بار در تاریخ این کشور اجرایی شد.

به گزارش یورفان : از ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، این حکم عربستان را از وضعیت تنها کشور جهان که در آن رانندگی زنان ممنوع بود، خارج کرد.

عربستان از سه روز پیش برنامه‌های داوطلبانه تحت نظارت اداره کل راهنمایی و رانندگی را در ریاض و شهرهای الدمام در شرق، جده در غرب و تبوک در شمال بیشتر کرده است. این برنامه‌ها برای آشنایی زنان با قوانین راهنمایی و رانندگی و تضمین امنیت در رانندگی و اشاعه فرهنگ رانندگی و معرفی و ارائه اطلاعات مکانیکی خودروها برای بانوان است.

به محض اجرایی شدن این حکم زنان سعودی خوشحالی خود را ابراز داشته و این تصمیم را “لحظه‌ای تاریخی” خواندند.

سبیکه الدوسری بعد از رانندگی در شهر الخبر در شرق عربستان می‌گوید، این لحظه تاریخی در زندگی زنان عربستان است.

هاتون بن دخیل، دانشجوی داروشناسی نیز می‌گوید: ما هر جا دوست داریم می‌رویم، بیمارستان‌ها، هتل‌ها،‌ رستوران‌ها، از حالا به بعد می‌توانیم خودمان به این مکان‌ها برویم. دیگر نیازی به مرد نداریم.

با اجرایی شدن این حکم ده‌ها زن بحرینی با خودروهایشان از پل ملک فهد که عربستان و بحرین را به هم مرتبط می‌سازد، عبور کردند تا این مناسبت را جشن بگیرند. همچنین اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه برخی زنان سعودی نیز خودشان در کنار بحرینی‌ها از این پل عبور کرده‌اند.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز ۲۶ سپتامبر گذشته دستور لغو ممنوعیت رانندگی زنان را از ۲۴ ژوئن جاری یعنی از امروز صادر کرد.

براساس این حکم، به زنان ۱۸ سال تمام و بالای آن اجازه گرفتن گواهینامه داده می‌شود و زنان سعودی می‌توانند گواهینامه خارجی خود را عوض کنند و معادل داخلی آن را بگیرند.

این حکم همچنین به زنان اجازه می‌دهد کامیون و موتورسیکلت سوار شوند. آنها همچنین مجاز هستند همانند مردان به عنوان راننده تاکسی کار کنند.

در توئیتر نیز ویدیویی از ولید بن طلال،‌ شاهزاده میلیاردر سعودی به همراه دخترش ریم منتشر شده که در حال رانندگی در یکی از خیابان‌های عربستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.