شکلات تلخ بخورید تا راحت بخوابید

آیا خوردن شکلات برای راحت خوابیدن مفید است؟
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف شکلات تلخ می تواند به یک خواب خوب شبانه کمک کند.

به گزارش یورفان : پژوهشگران می گویند: شکلات تلخ سرشار از منیزیم، یک ماده معدنی مهم است که ساعت داخلی بدن را در حال کار در زمان نگاه می دارد؛بنابراین مصرف شکلات تلخ می تواند به افراد در تطابق با ریتم های شب و روز کمک و خوابی با کیفیت برتر را تضمین کند.

این ماده مغذی در بسیاری از خوراکی ها از جمله سبزیجات برگدار سبز، مغز خشکبار، دانه ها، ماهی، حبوبات، غلات، آووکادو، ماست، موز و میوه های خشک یافت می شود.شمار کمی از مردم از اهمیت منیزیم در حفظ سلامت بدن از جمله حمایت از یک سیستم ایمنی سالم، پیشگیری از ابتلا به برخی سرطان ها و کاهش خطر حمله قلبی مطلع هستند.اکنون محققان دانشگاه ادینبورگ و کمبریج متوجه شدند که منیزیم شکلات تلخ به سلول های بدن در تطابق با چرخه های طبیعی زیست محیطی روز و شب کمک می کند.

آزمایش های انجام شده روی سه نوع ارگانیسم عمده بیولوژیکی یعنی سلول های انسانی، جلبک و قارچ نشان داد که در هر مورد، سطوح منیزیم در سلول ها در یک چرخه روزانه افزایش و کاهش می یابد. تجزیه و تحلیل های مولکولی نشان داد که این نوسان برای حفظ این ساعت 24 ساعته در سلول ها حیاتی است.

همچنین نتایج این مطالعه نشان داد که منیزیم تاثیر زیادی بر سوخت و ساز بدن، یعنی سرعت تبدیل مواد مغذی به انرژی توسط سلول های بدن، دارد.از سوی دیگر پیش از این مشخص شده بود که منیزیم برای کمک به موجودات زنده در تبدیل مواد غذایی به سوخت ضروری است.با وجود اینکه مکمل های منیزیم نیز به وفور در دسترس است اما بیشتر کارشناسان می گویند که بهتر است، منیزیم به طور طبیعی از رژیم غذایی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.