مرغ منجمد بهتر است یا مرغ گرم؟

مرغ منجمد بهتر است بخوریم یا مرغ گرم

مرغ منجمد بهتر است یا مرغ گرم؟
گوشت مرغ در بین مردم مصرف زیادی دارد، اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا جگر مرغ و پوست مرغ هم خواص گوشت مرغ را دارند؟

به گزارش یورفان : وزارت بهداشت اعلام کرده است که مصرف مرغ منجمد ومرغ گرم هیچ تفاوتی نداردو فقط افراد باید از خوردن پوست مرغ و جگر آن بپرهیزند زیرا آنتی بیوتیک ها و چربی ها در این قسمت ها ذخیره می شود که برای بدن بسیار خطرناک است.اما به گفته متخصصان نباید از مرغ های درشت استفاده کرد.مرغ با وزنی بیشتر از یک کیلو و 600 گرم مرغ بزرگ تلقی می شود . درمرغ 37 روزه به بعد با افزایش تجمع چربی شکمی در آن مواجه هستیم. از طرفی با افزایش سن احتمال استفاده از دارو و آنتی بیوتیک برای مقابله با بیماری ها افزایش می یابد.

مضرات پوست مرغ

از نظر تغذیه ای، پوست مرغ دارای چربی بالایی است و اسید چرب اشباع و کلسترول بالایی دارد، به همین دلیل کالری بیشتری را نیز ایجاد می کند. نگرانی متخصصان تغذیه بیشتر در زمینه آنتی بیوتیک هایی است که به صورت مکمل به جوجه های در حال رشد تزریق یا خورانده می شود و در پوست آن ها ذخیره می شود.

مضرات جگر مرغ

اگرچه برای طیور ازهورمون استفاده نمی شود، ولی مصرف غیرمجاز و بدون نسخه انواعی از آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی برای مهار بیماری های عفونی و کنترل بیماری های انگلی و ویروسی، باعث بروز عوارض مختلفی در مصرف کننده می شود.

البته کارشناسان معتقدند اگر استعمال این داروها یک هفته قبل از کشتار باشد جای نگرانی نیست. اما اگر تلقیح 48 ـ 24 ساعت قبل از کشتار باشد، دارو درجگر مرغ رسوب می کند و برای سلامت مضر است و این همان عامل اصلی منع مصرف چنین فراورده هایی است.

بال مرغ

به گفته کارشناسان اگرچه بال وگردن محل تزریق واکسن به طیور است، ولی به دلیل سرعت جذب، ماندگاری مواد تزریقی در این اعضا کم است و مصرف آن از این بابت مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما گردن مرغ به دلیل آن که محل عبور نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی است و از طرفی شست وشوی مجرای داخلی آن ناممکن است، مصرف آن توصیه نمی شود.

پای مرغ

به عقیده برخی کارشناسان به دلیل این که پای مرغ ارزش پروتئینی چندانی ندارد ،نمی تواند عاملی برای ساخت غضروف ها به شمار آید و در ضمن برای هیچ گروه سنی به عنوان یک انتخاب خوب توصیه نشده است، چرا که چربی اشباع بالایی دارد و برای افراد با اضافه وزن و مبتلایان به دیابت مضر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.