معرفی چند ماده تاثیر گذار در افزایش قد

معرفی چند ماده تاثیر گذار در افزایش قد

افزایش قد و داشتن قدی بلند و مناسب یکی از مواردی است که افراد مختلف سعی می‌کنند به آن دست یابند. این امر جدا از کمک به تناسب فرد در افزایش حس اعتماد به نفس و خودشکوفایی فرد تأثیر به سزایی خواهد داشت. اگر چه افزایش رشد قد تا حدود زیادی به عوامل ژنتیکی مربوط است، ولی در کنار آن با کمک ورزش و البته تغذیه درست تا حدودی می‌توان به این امر و به قدی مناسب دست یافت. این امر از طریق ترشح هورمون رشد انسانی (HGH) انجام می‌گیرد. مصرف بعضی مواد مغذی می‌تواند ترشح این نوع هورمون را تحریک کند. در این مقاله به بررسی جز به جز ۱۱ ماده مغذی که می‌تواند به بهبود رشد قد کمک کند، می‌پردازیم.

ملاتونین موثر در افزایش قد

مواد غذایی نظیر گیلاس ترش، بادام زمینی، ذرت، مارچوبه، گوجه فرنگی، انگور، انار، زیتون، کلم بروکلی، خیار، برنج، جو، جو دوسر، گردو، آفتابگردان و دانه کتان منابع خوبی از ملاتونین هستد. برای تأثیر و بهره گیری موثرتر از این ماده غذایی، می‌توانید این مواد غذایی را به خصوص در هنگام میان وعده‌های غذایی (چاشت و عصرانه) مصرف کرده واز مزایای کم نظیر ملاتونین در کمک به رشد و روند افزایش طول قد خود بهره گیرید.

آرژینین

پروتئین‌های بدن ما از واحدهایی به نام اسید آمینه تشکیل شده است. اسید آمینه‌ها خود به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می‌شود. از جمله اسید آمینه‌های غیر ضروری آرژنین است که دارای کارکردها و فواید زیادی برای بدن انسان است. از جمله این موارد بالا بردن میزان هورمون HGH در بدن یا همان هورمون رشد انسانی است. در مطالعات مختلفی که در این زمینه انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بدن انسان به حدود ۱۵-۲۰ گرم در روز از این اسید آمینه نیاز دارد. از این رو نیاز است که مواد غذایی و غذاهای مصرفی خود را با دقت بالایی انتخاب کنید. سینه بوقلمون دارای بالاترین مقدار آرژنین است و این میزان در حدود ۱۶ گرم به ازای هر سینه است. دیگر مواد غذایی حاوی آرژینین شامل گوشت قرمز، مرغ، دانه کدو تنبل، سویا و بادام زمینی است. به منظور پیشگیری از ابتلای به اضافه وزن، فرد مصرف کننده ممکن است نیاز به اضافه کردن غذاهای غنی از آرژنین به رژیم غذایی خود داشته باشد.

پروتئین

مواد مغذی به دو دسته ریز مغذی و درشت مغذی تبدیل می‌شود. درشت مغذی‌ها مواد غذایی هستند که تأمین نیاز بدن به انرژی از مهم‌ترین کارکدهای آنها است. چربی‌ها، کربوهیدرات ه و پروتئین‌ها از این دسته هستند. پس برای رشد و نموی مناسب بدن به این مواد به خصوص، به پروتئین نیاز دارید. اسیدهای آمینه پروتئین در بدن شما دارای نقش مهمی در تشکیل بافت‌های بدن مثل اندام‌ها، ماهیچه و استخوان است. گوشت گاو از جمله منابع غنی پروتئین است. L-orthinine، از جمله اسید آمینه‌های پروتئینی است که رأی کارکردی مهم در حفظ سلامت سلول‌ها و بدون است. خوردن گوشت گاو تغذیه شده با چمن، نارگیل، مرغ و تخم مرغ غنی شده با اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند به شما در تأمین پروتئین مورد نیاز بدن کمک کند. پروتئین‌های گیاهیاز نظر هزینه و فایده و در نظر گرفتن مزایا و معیب غالباً به عنوان پروتئین گوشتی سالم معروف هستند، بنابراین استفاده از این منابع بسیار مفید است و می‌تواند در ترکیبی متعادل با پروتئین‌های حیوانی که غالباً دارای فراهمی زیستی بالاتری هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

ویتامین D

ویتامین‌ها به دو دسته کلی ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. ویتامین محلول در آب نظیر ویتامین‌های گروه ب و همچنین ویتامین سی است. ویتامین‌های محلول در چربی شامل ویتامین های آ، ای، دی و کا هستند. از بهترین و کاراترین این ویتامین‌ها برای بدن ویتامین دی است. ویتامین دی دارای فواید و مزایای زیادی برای بدن است از جمله کمک به داشتن استخوان‌هایی سالم.. ما می‌توانیم به طر رایگان فرم فعال ویتامین D (کوله کلسیفرول) را از منابع خاصی، از جمله نور خورشید دریافت کنیم. ویتامین D برای سلامتی بسیار مهم است. ویتامین D می‌تواند بدن ما را در برابر سرطان، فشار خون بالا و دیابت نوع یک محافظت کند، در حالی که کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به بروز نرمی استخوان (استئو مالاشیا) در فرد شود. از این رو نیاز است که با مصرف غذاهایی مانند ماهی تون، ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، شیر غنی شده، جگر، گوشت گاو، پنیر و زرده تخم مرغ به طور متعادلی این ویتامین را مصرف کنید. با توجه به اینکه این ویتامین، ویتامینی محلول در چربی است، مقادیر مصرفی ویتامین D می‌تواند در بدن ذخیره و با افزایش آن بیشتر از مقدار معینی حتی منجر به مسمومیت شود، بنابراین هرگونه استفاده از این ویتامین را بدون مشاوره با پزشک معالج خود شروع نکنید.

معرفی چند ماده تاثیر گذار در افزایش طبیعی قد

کلسیم

کلسیم یکی از مواد معدنی و ریزمغذی‌های با اهمین در حفظ سلامت بدن ماست. این ریز مغذی با کمک به سلامت استخوان، تنظیم انقباض عضلانی، حفظ ارتباط مناسب بین مغز و بدن و همچنین سلامت قلب در سلامت ما نقش مهمی ایفا کند. از جمله موارد جالب رابطه هم افزایی ویتامین دی و کلسیم است. این به این معنی است که مصرف و جذب مقادیر مناسبی از ویتامین دی می‌تواند باعث افزایش جذب و بهبود مقادیر کلسیم در بدن ما شود. خوردن غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر (غالباً غنی شده با ویتامین D)، ماست، آجیل و مغزها، لوبیا، سبزیجات با برگ سبز تیره و ساردین می‌تواند به تأمین کلسیم کمک کند. یکی از بهترین منابع این ریزمغذی شیر است و مصرف لبنیات به صورت روزانه و در مقادیر مناسب می‌تواند از بروز عوارض کمبود کلسیم از جمله پوکی استخوان جلوگیری کند.

منیزیم

منیزیم از جمله مواد معدنی است که دارای رابطه هم افزایی با ویتامین دی و کلسیم هست. همچنین مواد غذایی که تأمین کننده کلسیم و ویتمین دی هستند به طور طبیعی دارای مقادیر مناسبی از ویتامین دی هستند، پس در صورت مصرف مداوم و متناسب این مواد می‌توانید اطمینانان حاصل کنید که مبتلا به کمبود منیزیم و متعاقب آن ابتلای به عوارض کمبود منیزیم نخواهید شد. مواد غذایی دارای مقادیر مناسبی از منیزیم شامل شکلات تیره، آووکادو، آجیل، سالمون و حبوبات مانند عدس می‌باشند. منیزیم همچنین به تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند. جدا از فواید این ریزمغذی در کمک به افزایش قد، با توجه به ویژگی‌های خوبی که در بالا ذکر شد، این ماده معدنی می‌تواند به طور کلی به حفظ سلامت انسان کمک کند.

افزایش قد با مصرف غذاهای حاوی منیزیم

شکلات خام موثر در افزایش قد

شکلات خام بسیار شبیه شکلات تیره است و تنها تفاوت این شکلات با شکلات تیره است که این شکلات گرم نشده است. شکلات تیره برای سلامت بدن مناسب است ولی شکلات خام حتی در این زمینه موثرتر است. این ماده حاوی آنزیم است. شکلات خام دارای قند کمی است و این ویژگی این ماده را به خصوص محبوب برای افراد مختلف از جمله کودکان و یا افراد مختلف می‌سازد. از دیگر کارکردهای شکلات تحریک فعالیت غده هیپوفیز است و کمک می‌کند تا این غده هورمون HGH بیشتری تولید کند. همچنین این ماده غذایی حاوی اسید آمینه ضروری تریپتوفان است. این اسید آمینه در نهایت به ملاتونین تبدیل می‌شود. ملاتونین ماده غذایی است که برای دارای اثری مهم در تأمین خواب مناسب و تولید HGH است.

روغن نارگیل

یکی از راه‌های افزایش هورمون رشد، کاهش وزن است. پخت و پز مواد غذایی با روغن نارگیل و یا اضافه کردن آن به یک اسموتی به سوختن چربی و کاهش وزن بدن کمک می‌کند. همچنین روغن نارگیل باعث افزایش سطح HGH و در نتیجه بالاتر رفتن احتمال رشد در فرد مصرف کننده می‌شود. از آنجایی که به مانند چربی‌های حیوانی، روغن نارگیل یک چربی اشباع شده است، اما روغن نارگیل دارای مقادیر متوسطی از ماده تری گلیسیرید است که این امر روغن این ماده را برای شما مناسب می‌سازد. این MCT ها باعث افزایش نسبت سوختن چربی در مقابل چربی‌هایی می‌شود که از طریق مصرف این ماده غذایی جذب بدن می‌شود.

ویتامین سی

ویتامین سی از جمله ویتامین‌های محلول در آب و مواد مغذی پر فایده برای بدن انسان است. این ماده غذایی در تأمین کلاژن که بخش فیبری استخوان و غضروف است و افزایش سطح ایمنی بدن مؤثر است. انسان‌ها تنها پستاندارانی هستند که نمی‌توانند ویتامین C را سنتز کرده و در بدن خود آن را بسازند بنابراین ما باید غذاهای غنی از ویتامین C را مصرف کنیم تا مقادیر مورد نیاز بدن ما تأمین شود. این مواد غذایی عمدتاً پرتقال، هندوانه، توت فرنگی، آناناس، کویو و نخودچی هستند.

افزایش قد

آهن

از جمله ریز مغذی‌های مفید و پر کاربرد در بدن آهن است. آهن یکی از اجزای تشکیل دهنده هموگلوبین است. وظیفه هموگلوبین انتقال اکسیژن در خون است در نتیجه کاهش میزان آهن در خون باعث کمبود اکسیژن و همچنین کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن انسان خواهد شد. برای تأمین و جذب بهتر آهن بهتر است که به همراه این مکمل و یا مواد غذایی حاوی این ماده معدنی مرکبات مصرف شود و همچنین تقریباً ساعاتی بعد از خوردن غذاهایی حاوی آهن از مصرف چای و قهوه تا حد امکان اجتناب کنید. مصرف غذاهای غنی از آهن امری متداول و روزانه است. غذاهایی با مقادیر کافی از آهن آهن شامل اسفناج، جگر، حبوبات، گوشت قرمز و کینوآ می‌باشد.

گلوتامین

گلوتامین از جمله اسید آمینه عه. به طور معمول گلوتامین کافی در سیستم شما دارد مگر اینکه تحت فشار هستید. مطالعات نشان داده است که مصرف مواد غذایی حاوی مقادیر فراوان تولید HGH را افزایش می‌دهد. مواد غذایی شامل سبزیجات با برگ سبز، پروتئین‌های حیوانی و تخم مرغ، شیر، ماست و پنیر. شیر بز دارای سطوح بالایی از این اسید آمینه است.

منبع مقاله : foodeatsafe.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.