واکنش به شوخی جنجالی وزیر بهداشت در فضای مجازی

شوخی جنجالی وزیر بهداشت؛ دکتر هاشمی عذر خواهی رسمی کند
به گزارش یورفان : سید حسن قاضی زاده هاشمی که چندی پیش کلیپی از وی در مراسم افتتاح اورژانس هوایی و دانشکده پرستاری و مامایی در پردیس دانشکده پزشکی نیشابور، منتشر شد که گفته بود «فعلأ مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلأ همین هستیم و باید درست مدیریت کنیم.» و باعث خشم مردم شده بود، 15 شهریورماه در حاشیه بازدید از یک مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان بجستان واقع در خراسان جنوبی، اینبار در صحبت هایی جنجالی تر هم به بیمار و هم به فیزیوتراپ ها توهین کرد.
امروز ویدئویی از صحبت های یک مرد میانسال با وزیر بهداشت منتشر شد که این فرد از دوری مرکز فیزیوتراپی و هزینه بالایی که برای رفت و آمد باید بدهد گلایه داشت اما وزیر بهداشت در صحبت هایی نسنجیده پاسخ این مرد را با شوخی غیراخلاقی داد.
وزیر خطاب به این مرد که همسر بیمارش به دلیل قطع شدن پا باید فیزیوتراپی شود، می گوید: «فیزیوتراپی؟ کاری نداره که. باید بمالی دیگه. خودت بمال! اگه تهران بودی که اینها رو هم بلدی دیگه.فیزیوتراپ ها چه کار می کنند؟ فرد پاسخ می دهد که یه چیزی می بندن به پاش و وزیر در پاسخ به وی می گوید همین دیگه خودت ببند به پاش!»
شوخی زشت وزیر بهداشت باعث واکنش های بسیاری در فضای مجازی شد.
حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری در واکنش به صحبت های وزیر بهداشت در صفحه توییتر خود نوشت:«با مردم دردمندمان بهداشتی تر سخن بگوییم.شوخی های بامزه مان را بگذاریم برای محافل خودمانی تر.بر زخم ها نمک نپاشیم.»
این صحبت های وزیر بهداشت علاوه براینکه باعث خشم دوباره مردم در فضای مجازی شده و هشتگ های #وزیر بی-اخلاق و #وزیر میلیادر و #ادبیات ـارباب ـ رعیتی علیه وی براه افتاده است واکنش های فیزیوتراپ ها را هم به دنبال داشت است تا جایی که عبدالرحمان اهوازیان، دبیر انجمن فیزیوتراپی استان تهران در بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی وزیر بهداشت از جامعه فیزیوتراپی شد. در این بیانیه آمده است:
«همانگونه که مستحضر هستید رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های مهم درمانی به شمار می‌آید که با توجه به تغیر سبک زندگی و صنعتی شدن جوامع و رشد چشمگیر بیماری‌های اسکلتی عضلانی از یک سو و همچنین افزایش طول عمر و سالمندی جمعیت از سوی دیگر، نیاز و ضرورت حضور این خدمت در تمامی جوامع را بیش از پیش ضروری ساخته به نحوی که کارشناسان این رشته را جز ده شغل برتر در سالهای آینده پیش بینی کرده اند.
بی شک در کشور ما نیز همچون سایر کشورها جامعه فیزیوتراپی با سابقه ای بیش از ٥٠ سال و همچنین دپارتمان های مختلف اموزشی و حضور بیش از ٧٠٠٠ همکار فیزیوتراپیست در کشور بار مهمی از سلامت جامعه را به دوش کشیده اند که از خدمات ارزنده همکاران عزیزم باید به خدمت رسانی به جانبازان جنگ تحمیلی و همچنین با توجه به آمار بالای تصادفات جاده ای کمک به آسیب دیدگان این حوادث و خدمت به دردمندان این سرزمین اشاره کرد که با کمبود امکانات و سنگ اندازی هایی که جلوی رشد این رشته شده است باید به آن مدال افتخار داد.
متاسفانه در روزهای گذشته شاهد پخش کلیپی در فضای مجازی از شخص اول سیستم نظام سلامت کشور بوده ایم که خطاب به بیمار دردمندی که تقاضای کمک دارد با واژه ای نامناسب به این قشر خدوم و زحمتکش توهین میکنند و حال جای این سوال وجود دارد که آیا ایشان واقعا نمیدانند فیزیوتراپی چیست ؟
اگر میدانند و اینگونه میگویند که باید تاسف خورد و اگر نمیدانند که به عنوان شخص اول سلامت کشور باز نیز فقط تاسف خورد.
امروز ایشان باید پاسخگو باشند که در دوران حضورشان در این ٥ سال چه قدم سازنده ای در خصوص رشد رشته فیزیوتراپی برداشته اند و چه گره ای از مشکلات این رشته باز کرده‌اند! ما تنها شاهد آن بودیم که روز به روز به حجم زیاد مشکلات همکاران ما افزوده شده است که بر شمردن این مشکلات در حوصله این بحث نمی‌گنجد .
در پایان به عنوان عضو کوچکی از جامعه فیزیوتراپی کشور ضمن اعلام اعتراض و ناراحتی همکاران خدوم و زحمتکشم در سرتاسر کشور امیدوارم که ایشان به عنوان یک عضو دانشگاهی نسبت به این امر واکنش نشان داده و ضمن عذرخواهی از جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور نسبت به کاهش ناراحتی و ترمیم احساسات جریحه دار شده این عزیزان اقدام بورزند .»
دکتر فرجود شکوهی، فیزیوتراپیست نیز در پیامی در صفحه اینستاگرام خود خواهان عذرخواهی وزیر بهداشت شد.
دکتر شکوهی خطاب به وزیر بهداشت نوشته است:
«آقای وزیر بهداشت:
ادب مرد به زدولت اوست
بعنوان عضو کوچکی از اعضای جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور اعتراض شدید به گفتار سخیف وزیر محترم بهداشت در توهین و به سخره گرفتن کرامت انسانی در برخورد با بیمار مستاصل و توهین آشکار به رشته فیزیوتراپی را اعلام میدارم.
به شخصه حق پاسخ به این گفتار سخیف و دور از شان انسانی وزیر محترم بهداشت را در برخورد با بیمار دردمند و رشته فیزیوتراپی برای خود محفوظ میدارم و تمام تلاشم را خواهم کرد که: “وزیر بهداشت عذرخواهی رسمی” نماید.
پانوشت: رشته فیزیوتراپی در ایران با بیش از ۵۰ سال سابقه با افتخار جزو قدیمی ترین انجمن های علمی ایران است. متاسفانه وزیر محترم بهداشت در پاسخ به بیمار به لحاظ مالی ضعیف و مستاصل که گفت مشکل هزینه برای رفتن به فیزیوتراپی دارم با تمسخر فرمودند: فیزیوتراپی فیزیوتراپی که کاری نداره، برو خودت… خودت را بمال.»
وزیر بهداشت که در ابتدای روی کار آمدن خود در دولت یازدهم وعده های بسیاری داد و گفت:« مردم ما شایسته بهترین خدمات در همه حوزه‌ها بویژه حوزه سلامت هستند»حالا که در دولت دوازدهم نیز متولی سلامت کشور است چه اتفاقی افتاده که وعده های خود را فراموش کرده و به جای حتی یک وعده دلخوش کننده به این مراجعه کننده میانسال، شوخی غیراخلاقی می کند؟
در روزهایی که گرانی و تورم و کمبودهای دارویی مردم را کلافه کرده است آیا شایسته است که وزیر در پاسخ به این مراجعه کننده که بدون شک ساعت های بسیاری را منتظر مانده تا بتواند دیداری هرچند کوتاه با مسوول سلامت کشور داشته باشد، چنین پاسخی را بدهد:«خودت بمال»!
باید دید آیا وزیر بهداشت حاضر به عذرخواهی خواهد شد یا خیر.
منبع : سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.