چه کسی باهوش ترین زن تاریخ است؟

به گزارش یورفان : در گذشته بسیاری عقیده داشتند مردها باهوش ترین موجودات روی کره زمین هستند. با این حال، با تلاش های زنان ثابت شد که آن ها در هوش چیزی کمتر از مردان ندارند. حتی بسیاری از زنان ثابت کردند که در هر عرصه ای، چه تحصیلات و چه کار و در کل زندگی، می توانند بهتر از مردان باشند. زن ها باهوش هستند و این مسأله در طول تاریخ و بارها ثابت شده است اما بعضی زنان هستند که ضریب هوشی ویژه ای دارند که حتی از باهوش ترین مردان تاریخ هم بیشتر است. در ادامه به ۱۰ مورد از باهوش ترین زنان تاریخ می پردازیم.

۱- اولیویا منینگ- ضریب هوشی ۱۶۲

باهوش ترین زنان تاریخ

اولیویا منینگ در سن ۱۲ سالگی یعنی زمانی که اغلب هم سن و سالانش از بازی با دوستان شان لذت می برند و از تکالیف مدرسه بیزارند، در سال ۲۰۱۲ در تست آی کیو Mensa شرکت کرد. ضریب هوشی او که بیشتر از ۱۶۰ بود همه را حیرت زده کرد. این در حالی است که ضریب هوشی آلبرت انیشتین و استفن هاوکینگ ۱۶۰ بود. اولیویا در سن پایین از نوابغ دنیا پیشی گرفته بود.

۲- فبیولا مان- ضریب هوشی ۱۶۲

تست آی کیو Mensa، ضریب هوشی فبیولا مان ۲۱ ساله را ۱۶۲ نشان داد که از ضریب هوشی انیشتین و استفن هاوکینگ بیشتر است. مان علاقه ی زیادی به شطرنج دارد و می خواهد در حوزه ی پزشکی تحصیل و فعالیت کند. او دوران مدرسه اش را در لندن گذرانده است. مان همچنین کمربند بنفش کاراته داشته و علاقه ی زیادی به موسیقی و گیتار زدن دارد.

۳- جودیت پولگار- ضریب هوشی ۱۷۰

جودیت پولگار ۴۲ ساله، یک استاد بزرگ شطرنج مجارستانی است که او را بهترین شطرنج باز زن تاریخ می دانند. پولگار تنها ۱۵ سال داشت که به عنوان استاد بزرگی در شطرنج دست یافت. او در سن بسیار پایین به فهرست ۱۰۰ بازیکن برتر فدراسیون بین المللی شطرنج راه یافت و رکورد شکنی کرد. جودیت موفقیت ها و عناوین دیگری هم کسب کرده است. او در برابر بسیاری از استادان مشهور شطرنج از جمله ویسواناتان آناند و گری کاسپاروف بازی کرده و ضریب هوشی او ۱۷۰ است. به علاوه او را یکی از باهوش ترین انسان های دنیا می دانند.

۴- روت لارنس- ضریب هوشی ۱۷۵

روت لارنس، ریاضی دان و استاد ریاضی بریتانیایی، فعالیت های زیادی در زمینه ی نظریه ی گره و توپولوژی جبری داشته است. لارنس ۴۷ ساله، علاوه بر آنکه یک کودک نابغه بود، یکی از باهوش ترین زنان تاریخ هم هست. او تنها ۱۰ سال داشت که در آزمون ورودی دانشگاه آکسفورد نمره ی عالی کسب کرد و جوان ترین فارغ التحصیل این دانشگاه در دوران معاصر بود. ضریب هوشی او ۱۷۵ است.

۵- گریس هاپر- ضریب هوشی ۱۷۵

گریس هاپر یک دانشمند مشهور و بزرگ امریکایی در زمینه ی علوم کامپیوتری بود که نخستین کامپایلر تاریخ به دست او اختراع شد او وقتی ۳۴ ساله بود تلاش کرد وارد نیروی دریایی شود اما موفق به این کار نشد. بعدها او تصمیم گرفت وارد عرصه ی علوم کامپیوتری شود و تا به امروز کسی نتوانسته به گرد پای او برسد. موفقیت های بزرگ هاپر و نشان افسری نیروی دریایی اش سبب شد لقب «گریس شگفت انگیز» را بگیرد. او ۴۰ مدرک افتخاری از بسیاری از دانشگاه های دنیا دریافت کرد و ضریب هوشی او ۱۷۵ بود.

۶- ژرمن استل- ضریب هوشی ۱۸۰ تا ۱۸۵

ژرمن استل که به مادام استل هم معروف است در سال ۱۷۶۶ در پاریس به دنیا آمد. او یک مفسر اجتماعی و فعال سیاسی بود. ژرمن همچنین نویسنده ی مشهوری بود و تألیفات متعددی داشت. استل مهم ترین مخالف و منتقد ناپلئون بود. ناپلئون او را به خاطر نوشته هایش از زندگی در فرانسه منع کرده بود. مادام استل بعد از مدتی خلوت گزینی در آلمان، عضو گروه گوته شد. ضریب هوشی او بین ۱۸۰ تا ۱۸۵ تخمین زده شده است. ژرمن استل یکی از باهوش ترین زنان عصر خودش بود.

۷- ماری کوری- ضریب هوشی ۱۸۵

ماری کوری یکی از تأثیرگذارترین شخصبت های تاریخ است و ضریب هوشی او ۱۸۵ بود. او یک شیمی دان و فیزیک دان فرانسوی-لهستانی بود که بیشتر شهرتش به دلیل فعالیت هایش در زمینه ی رادیو اکتیویته است. کوری دو جایزه ی نوبل دریافت کرد؛ یک بار در سال ۱۹۰۳ در رشته ی فیزیک و بار دیگر در سال ۱۹۱۱ در رشته ی شیمی. ماری کوری در حقیقت مشهورترین زن دانشمند تاریخ است و افتخارات و فعالیت های زیادی در فهرست بلند بالای کارنامه ی حرفه ای او وجود دارد. او نقش زیادی در کمک به شکل گیری دنیای مدرن داشت و فعالیت های او هرگز فراموش نخواهد شد.

۸- مرلین ووس سونت- ضریب هوشی ۱۹۰

شهرت مرلین ووس سونت به دلیل هوش بالای او است. ضریب هوشی او ۱۹۰ است. او در نشریات مقاله نویسی می کند و به کار نویسندگی مشغول است. او در یکی از نشریات، بخش ویژه ای به نام «از مرلین بپرس» دارد که به پاسخ به سؤالات و حل معماها اختصاص دارد. نام او حتی در کتاب رکوردهای گینس به خاطر ضریب هوشی بالایش ثبت شده است.

۹- هایپیشا- ضریب هوشی ۱۹۰

هایپیشیا، دختر تئون ریاضی دان مشهور، در میانه ی سال های ۳۵۱ تا ۳۷۰ میلادی متولد شد. او یک فیلسوف، منجم و ریاضی دان یونانی بود که ابتدا در مصر و سپس در امپراتوری روم شرقی زندگی می کرد. اعتقاد بر این است که بسیاری از ابزارهای علمی مانند اسطرلاب و چگالی سنج اختراع او بوده. او تفسیرها و رساله ها زیادی را با همکاری دیگر نویسندگان یا به تنهایی به تحریر درآورد. ضریب هوشی او بیش از ۱۹۰ تخمین زده شده است. همچنین او را یکی از باهوش ترین زنان تاریخ می دانند.

۱۰- ادیت استرن- ضریب هوشی ۲۰۰

ادیت استرن یکی باهوش ترین زنان تاریخ است. او یک کودک نابغه بود و پیش از یک سالگی می توانست محاسبه کند و با جملات کامل صحبت کند. او هم مانند دیگر کودکان نابغه، مدارک تحصیلی زیادی را پیش از هجده ساله شدن کسب کرد. بیش از ۱۲۸ اختراع به نام او ثبت شده است. استرن جوایز زیادی مثل جایزه ی یک عمر دستاورد علمی در زمینه ی مهندسی کسب کرده است. ضریب هوشی او ۲۰۰ بوده و در بعضی تست های آی کیو او نمره ی بالاتری هم کسب کرده است.

منبع : روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.