گرانترین میوه ایران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان+عکس

لاکچری‌ترین میوه ایران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

این زرشک سیاه که تنها در عطاری‌های خاصی پیدا می‌شود نرخ بسیار بالایی دارد؛ کرمانشاهی‌ها از این نوع زرشک بیشتر برای پخت خورش خلال که برند غذایی این استان هم به شمار می‌رود استفاده می‌کنند.

گرانترین میوه ایران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان+عکس

یکی از میوه‌های خاص می‌باشد که کاربرد خوراکی و دارویی بسیاری دارد. این میوه از جنس زرشک معمولی (سرخ) می‌باشد، ولی به علت رشد در شرایط خاص، رنگ و طعم متفاوتی دارد. زرشک سیاه به علت دارابودن ترکیبات شیمیایی سودمند، در زمینه‌های مختلفی همچون آشپزی، تولیدات دارو و عصاره‌های طبیعی به صورت صنعتی و داروی‌های طب گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
زرشک‌های سیاه مواد بسیاری دارند که متعادل‌کننده جریان خون هستند. تنظیم فشار خون، اسیدیته خون، صفرا، تبادلات و انتشار‌های مویرگی و بسیاری از خواص دیگر می‌باشد. همچنین برای بسیاری از بیماری‌ها مثل یبوست، تب، عفونت‌های داخلی، تیفوس و حالاتی مثل عطش یا بی‌حالی می‌باشد.
قیمت روز زرشک کرمانشاه به صورت عمده در حدود کیلویی ۸۰۰ هزار تومان است که البته برای عمده آن هم به ندرت در حد ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم پیدا می‌شود.
قیمت زرشک سیاه کرمانشاهی بر فرض پیدا شدن در عطاری‌های تا حول و حوش ۱.۲میلیون تومان نیز برای خرید جزیی قیمت‌گذاری شده است.
شهروندان کرمانشاهی در خرید این میوه لاکچری به دلیل نرخ بالایش صرفه‌جویی می‌کنند و به اندازه نیاز و در حد یک سیر با نرخ حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.
کم بودن سطح زیر کشت زرشک سیاه دلیل اصلی گرانی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.