گران قیمت‌ترین شکلات‌های جهان+تصویر

به گزارش یورفان: بیشتر مردم جهان شکلات دوست دارند. از شکلات تخته‌ای تلخ گرفته تا کیک شکلاتی، بستنی شکلاتی و هر خوراکی دیگری که با این ماده خوشمزه و دوست‌داشتنی تهیه می‌شود محبوب قشر وسیعی از مردم در سراسر جهان است.

شاید جالب باشد بدانید که برخی شکلات را غذای خدایان می‌دانند. نام لاتین درخت کاکائو (که شکلات از آن گرفته می‌شود) «Theobroma» است که معنی تحت‌الفظی آن می‌شود: غذایی برای خدایان.

همین محبوبیت و عزیزبودن شکلات باعث شده تا برخی افراد برای خرید این خوراکی پول‌های هنگفتی پرداخت کنند. برای آشنا شدن با گران قیمت‌ترین شکلات‌هایی جهان از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱۰- بسته‌های شکلاتی «Aficionado’s» از برند «House of Grauer»

گران‌ترین شکلات‌ جهان چند است؟

هر بسته این شکلات ۲۷۰ دلار قیمت دارد. این مجموعه به گونه‌ای ساخته شده که ظاهری شبیه بهترین و عالی‌ترین سیگار‌های برگ کوبایی را داشته باشد. جالب اینجاست که بوی این سیگار‌ها هم در طعم و مزه شکلات گنجانده شده است. کمپانی «The House of Grauer» برای کسانی که مطمئن نیستند که دوست داشته باشند شکلات با طعم سیگار کوبایی را تست کنند، باکس‌های تستی کوچکی در نظر گرفته است.

۹- طلا‌های خوردنی کمپانی «Delafee»

گران‌ترین شکلات‌های جهان؛ شکلات یک میلیون دلاری!

یک جعبه شکلات ۸ تکه‌ای که با ورقه‌های طلای خوراکی ۲۴ عیار روکش شده‌اند با قیمت ۳۹۷ دلار فروخته می‌شوند. این جعبه شکلات از جمله گران قیمت‌ترین شکلات‌های جهان بشمار می‌رود. جالب است بدانید که در این جعبه یک عدد سکه طلای کلکسیونی سوئیسی هم وجود دارد.

۸- جعبه شکلات «Vintages» از کمپانی «Noka»

گران‌ترین شکلات‌های جهان؛ شکلات یک میلیون دلاری!

کمپانی «نوکا چاکلت» در کشور آمریکا قرار دارد، اما مالک اصلی آن یک کانادایی است. مجله فوربز با احتساب اینکه هر ۴۵۰ گرم از شکلات‌های نوکا ۸۵۴ دلار قیمت دارد، مجموعه وینتج این کمپانی را یکی از گران قیمت‌ترین شکلات‌های جهان معرفی کرد.

۷- Brownie Extraordinaire

گران قیمت‌ترین شکلات‌های جهان+تصویر

رستورانی موسوم به Brulee (بروله) که به طور اختصاصی دسر ارائه می‌دهد، نوعی براونی شکلاتی تلخ را به همراه نوشیدنی چند ساله و به سبک قدیمی سرو می‌کند. نوشیدنی در شیشه عطرپاش‌های قدیمی سرو می‌شود. اما مساله اصلی در مورد این دسر خوشمزه این است که این سینی کوچک ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد!

۶- شکلات‌های طلاپیچ شده‌ «Wispa»

گران‌ترین شکلات‌های جهان؛ شکلات یک میلیون دلاری!

این شکلات‌های طلایی با مغز کاراملی توسط یکی از مشهورترین کارخانه‌های تولید شکلات یعنی «Cadbury» تولید شده است. تعداد محدودی از شکلات‌های ویسپا گلد این برند با قیمت ۱۲۸۰٫۲۸ دلار آمریکا فروخته می‌شوند.

۵- La Madeline au Truffe

گران‌ترین شکلات‌های جهان؛ شکلات یک میلیون دلاری!

قارچ ترافل که در دنیا بسیار کمیاب است با گاناش شکلاتی عرضه می‌شود. ۴۵۰ گرم از این شکلات ۲۶۰۰ دلار قیمت دارد.

۴- شکلات گوهرنشان سوواروسکی

گران‌ترین شکلات‌های جهان؛ شکلات یک میلیون دلاری!

این شکلات‌های گران‌قیمت با همکاری کارخانه شکلات‌سازی لبنانی «Patchi» و فروشگاه «Harrods» تولید و فروخته می‌شوند. این شکلات‌ها با جواهرات ارزشمند برند سوواروسکی تزئین شده‌اند. قیمت یک جعبه شکلات ۱۰ هزار دلار است.

۳- تخم‌مرغ شکلاتی مزین به طلا

گران‌ترین شکلات‌های جهان؛ شکلات یک میلیون دلاری!

هر یک عدد از این تخم مرغ‌ها با قیمت ۱۰ هزار دلار فروخته می‌شود. «Golden Speckled Egg» یکی از گران قیمت‌ترین تخم‌مرغ‌های شکلاتی دنیا و بزرگ‌ترین تخم‌مرغ عید پاک است.

۲- شکلات «Frozen Haute»

گران‌ترین شکلات‌های جهان؛ شکلات یک میلیون دلاری!

یک پیاله از این شکلات در رستوران سرندیپیتی ۳ در شهر نیویورک با قیمت بسیار عجیب ۲۵ هزار دلاری سرو می‌شود. این خوراکی، گران‌قیمت‌ترین دسر شکلاتی جهان است و نام آن در کتاب رکورد‌های گینش ثبت شده است. این دسر شکلاتی در کاسه طلا با سنگ‌های الماس و به همراه قاشق طلای ۲۳ عیار سرو می‌شود.

۱- جعبه شکلات برند جواهرسازی سیمون

گران‌ترین شکلات‌های جهان؛ شکلات یک میلیون دلاری!

رتبه یک گران قیمت‌ترین شکلات جهان به جعبه شکلات برند جواهرسازی سیمون می‌رسد. این جعبه یک میلیون دلار آمریکا قیمت دارد. البته دلیل این قیمت تخیلی، طعم بسیار عالی شکلات یا کیفیت بی‌نظیر کاکائویی نیست که در آن استفاده شده، بلکه بسته‌بندی جعبه این شکلات است که با طلا و سنگ‌های قیمتی ساخته و مزین شده و به همین خاطر با قیمت یک میلیون دلار به فروش می‌رسد.

منبع : روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.