آرایش به سبک کره و ژاپن و محصولات آرایشی شرق آسیا چه تفاوتی دارند؟

زیبایی به سبک کره و ژاپن ، محصولات آرایشی شرق آسیا چه ویژگی‌هایی دارند؟

وقتی کرم ب‌ب کره‌ای برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ وارد ایالات متحده شد مردم مغرب زمین با شگفتی‌های زیبایی به سبک کره و ژاپن آشنا شدند و متوجه شدند که خاور دور تا چه حد از آن‌ها در ترفندهای مراقبت پوست و آرایش پیشی گرفته است. پس از آن محصولات متنوع دیگری از کشور کره و ژاپن به غرب و دیگر کشورها وارد شد و زیبایی به سبک کره و ژاپن به یک سبک جدید و منحصر به فرد در جهان تبدیل شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت، محصولات جدیدی مثل کرم سی سی، ماسک‌های ورقه‌ای و محصولات دیگر به برنامه روزانه مراقبتی زنان غربی اضافه شد و تحولی جدید در صنعت آرایش و زیبایی در سطح جهانی پدید آمد.

زیبایی به سبک کره و ژاپن

برای هر کسی که سبکی و لطافت کرم ب‌ب را روی پوست خود حس نکرده باشد و یا از درخشش و شادابی صورتش پس از استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای شگفت زده نشده باشد شاید محصولات بهداشتی و آرایشی شرق آسیا، زیاده روی و غیرضروری به نظر برسند. بسیاری از این محصولات ترکیباتی عجیب مثل عصاره حلزون و ستاره دریایی یا خاویار و طلا و چیزهای غیرمعمول دیگری در خود دارند که ممکن است شما را متعجب کند و این سوال را از خودتان بپرسید که آیا واقعا استفاده از این محصولات می‌تواند فایده و تاثیر خاصی روی پوست داشته باشد؟ این مقاله ترجمه مصاحبه‌ای است که سایت Byrdie با آلیسیا یون و سیندی کیم موسسان سایت زیبایی به سبک کره و ژاپن موسوم به Peach and Lily و همچنین کاترین تاشف مدیر خط تولید محصولات زیبایی ژاپنی Hada Labo انجام داده است و درباره زیبایی به سبک کره و ژاپن و محصولات بهداشتی و آرایشی شرق آسیا پرسش‌هایی داشته است. با تفاوت‌های عمیق و چمشگیری که در زیبایی به سبک آمریکایی و آسیایی وجود دارد به نظر می‌رسد که زیبایی به سبک کره و ژاپن قرار است به زودی دنیای غرب را دربربگیرد و صنعت زیبایی آمریکایی را تحت الشعاع خود قرار دهد پس لازم است که برای این تغییر آماده باشیم و بدانیم که چه چیزی در آینده پیش روی ما است.

زیبایی به سبک کره و ژاپن

تفاوت‌های زیبایی به سبک آمریکا و آسیای شرقی

وقتی درباره تفاوت اصلی زیبایی به سبک کره و ژاپن و با زیبایی به سبک آمریکایی از مصاحبه شوندگان سوال کردیم آن‌ها پاسخ‌های جالبی داشتند. یون و کیم هر دو به تاثیر مشتریان اشاره کردند و گفتند: “به طور متوسط زنان کره‌ای هفت برابر بیشتر از زنان آمریکایی برای محصولات بهداشتی و آرایشی هزینه می‌کنند و همین هزینه‌های زیاد است که توانسته است صنعت زیبایی کره را سر پا نگه دارد و رشد دهد. از طرف دیگر ما در کره و ژاپن مراکز تحقیقاتی متعددی داریم که هر روز با ابداع روش‌های جدید، مشتریان را راضی نگه می‌دارند و این رابطه یک رابطه موفق دوطرفه است.” کیم می‌گوید زنان کره‌ای نسبت به زنان آمریکایی در مورد زیبایی پوست خود بسیار حساس هستند و مثل هر سیستم دیگری، تا زمانی که مشتریان خوب و تقاضای زیاد وجود دارد این سیستم رو به پیشرفت خواهد بود. البته محصولات غیرکره‌ای هم در این کشور بازار خوبی دارند و از این نظر بازار کره به یک بازار آزمایشی برای محصولات آرایشی تبدیل شده است یعنی تا زمانی که یک محصول بتواند در کره موفق باشد قطعا در همه جای دنیا موفق و پرفروش خواهد شد.

زیبایی به سبک کره و ژاپن

ترکیبات محصولات زیبایی به سبک کره و ژاپن

یون می‌گوید: “تفاوت اصلی محصولات بهداشتی کره و ژاپن با محصولات غربی را شاید بتوان در ترکیبات آن‌ها جستجو کرد. محصولات زیبایی به سبک کره و ژاپن تا حد زیادی متاثر از سنت‌های زیبایی در این دو کشور هستند و مواد طبیعی سنتی مثل جینسنگ و قارچ‌های مختلف در انواع این محصولات به کار می‌روند.” او در ادامه شرح می‌دهد که زنان کره‌ای حساسیت زیادی نسبت به ترکیبات محصولات مورد استفاده خود دارند و اگر احساس کنند که این محصولات با ترکیبات ارزان و مواد شیمیایی قوی پر شده است علاقه‌ای به مصرف آن نشان نخواهند داد. در مقابل آن‌ها محصولاتی را ترجیح می‌دهند که ترکیبات طبیعی در خود دارند و به همین دلیل است که محصولات برپایه گیاهان از پرمصرف‌ترین محصولات زیبایی در بازار شرق آسیا هستند. کیم اشاره می‌کند که یکی از ترکیبات محبوب در محصولات زیبایی کره‌ای عصاره درخت افرا است که اثر پاک کنندگی بسیار خوبی دارد و برخلاف دیگر محصولات پاک کننده برپایه آب که زمان زیادی برای جذب و پاکسازی پوست لازم دارند در مدت بسیار کمی پوست را تمیز و پاک می‌کند.

زیبایی به سبک کره و ژاپن

ویژگی‌های محصولات مراقبت پوست آسیایی

کیم معتقد است که دیدگاه زنان کره‌ای به زیبایی نسبت به زنان غربی بسیار متفاوت است و این تفاوت ریشه در فرهنگ این دو منطقه دارد. زنان کره‌ای هر روز از یک سیستم مراقبت پوست ۱۰ تا ۱۵ مرحله‌ای استفاده می‌کنند که از دیدگاه غربی زیاده روی به نظر می‌رسد و این تصور به وجود می‌آید که زنان کره‌ای وسواس خاصی نسبت به جوان ماندن خود دارند. اما این مراحل متعدد ریشه در این باور دارد که ” اگر به پوست خود احترام بگذارید پوست شما هم به شما احترام می‌گذارد و زیبایی و شادابی را برای مدت طولانی‌تری به شما هدیه می‌دهد.” تاشف معتقد است زنان ژاپنی هم اعتقاد مشابهی نسبت به زنان کره‌ای دارند و با همین عقیده و باور محصولات خود را تولید و به کشورهای غربی صادر می‌کنند. به طور کلی زنان ژاپنی بیشتر به ظاهر کلی پوست و لطافت آن اهمیت می‌دهند در حالی که زنان آمریکایی بیشتر روی درمان لک و لایه برداری تاکید دارند.

اگرچه محصولات زیبایی کره و ژاپن ترکیبات باکیفیت‌تری در خود دارند اما سیستم قیمت گذاری این محصولات منطقی‌تر است و در مقایسه با کشورهای دیگر نه تنها بیشتر نیست بلکه پایین‌تر هم هست. البته محصولات زیبایی کره و ژاپن از نظر لوکس بودن دامنه گسترده‌ای را شامل می‌شوند و شما می‌توانید با هر رنج قیمتی یک محصول مناسب در میان آن‌ها پیدا کنید. در واقع شعار برندهای کره‌ای و ژاپنی این است که ” ما محصولاتی با بهترین کیفیت و قیمتی منطقی و عادلانه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم.”

زیبایی به سبک کره و ژاپن

مراقبت پوست ده مرحله‌ای کره‌ای و آینده محصولات زیبایی

حال که صحبت از مراقبت پوست ده مرحله‌ای کره‌ای شد حتما این حس کنجکاوی در شما هم به وجود آمده است که این در مرحله دقیقا چه چیزها و چه کارهایی را شامل می‌شوند؟ کیم می‌گوید این مراحل با پاکسازی پوست آغاز می‌شود که پاکسازی هم خود در دو مرحله روغن‌های پاک کننده و پاک کننده ملایم انجام می‌شود. پس از آن کار مراقبت پوست با مرحله سرم شروع می‌شود، زنان کره‌ای بسته به نوع پوست خود و مشکلات مرتبط با آن از چندین سرم مختلف استفاده می‌کنند مثل سرم‌های سفت کننده، روشن کننده و کوچک کننده روزنه‌های پوستی. اما برای خانم‌هایی که وقت کافی برای انجام این ده مرحله را ندارند یون استفاده از یک نوع پاک کننده، تونر و یک یا دو سرم را توصیه می‌کند. در این شرایط شما احتمالا به استفاده از کرم مرطوب کننده نیازی نخواهید داشت چون می‌توانید آن را با یک سرم مرطوب کننده جایگزین کنید.

اما نظر یون و کیم درباره آینده محصولات بهداشتی و زیبایی آسیایی جالب توجه است. آن‌ها در حال کار روی محصولات جدیدی هستند که می‌تواند صنعت زیبایی را متحول کند. ماسک‌های خواب و فینیشرها از جمله این محصولات هستند که هنوز در مراحل تحقیقاتی قرار دارند اما به زودی شاهد ورود آن‌ها به بازار خواهیم بود. ماسک‌های خواب می‌توانند جایگزینی عالی برای کرم شب باشند و مقدار کافی و مناسبی از ماده آن در طول شب جذب پوست شود. فینیشر هم جزو محصولات جدیدی است که اکنون هم به تعداد محدود در بازار آمریکا وجود دارد و می‌تواند زمینه‌ای یکدست و عالی برای آرایش به وجود آورد و نیاز به استفاده از انواع محصولات آماده کننده مثل پرایمر و … را قبل از آرایش برطرف کند. اما تشاف و برند ژاپنی هادالابو همچنان در حال کار روی ماسک‌های ورقی و توسعه دادن آن‌ها هستند به نحوی که قیمت آن‌ها برای مصرف کننده‌ها مناسب‌تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.