انتخاب بهترین مدل مو برای جنس موی افراد

انتخاب بهترین مدل مو برای جنس موی افراد

بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای جنس موها کدام است؟ وقتی به دنبال یک مدل موی جدید هستید تا تنوعی به ظاهر خود بدهید چه می‌کنید؟ احتمالا شما هم مثل بیشتر افراد در اینترنت جستجو می‌کنید و مدل‌هایی را که به نظر شما زیبا هستند انتخاب می‌کنید. سپس آن‌ها را به آرایشگر نشان می‌دهید و از وی می‌خواهید که موهای شما را به این شکل آرایش یا کوتاه کند. تا اینجا همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما وقتی نتیجه را مشاهده می‌کنید با چیزی که انتظارش را دارید بسیار متفاوت است و شما را از کرده خود پشیمان می‌کند. بیشتر افراد در این مواقع آرایشگر را مقصر می‌دانند اما واقعیت چیز دیگر است، مدل مو برای جنس موها ی شما مناسب نبوده است. پس بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای جنس موها ی شما کدام است؟ این سوالی است که در این مقاله از مجله آذرفان به آن پاسخ خواهیم داد.

قبل از این که سراغ این مقاله برویم باید چند نکته را متذکر شویم. انتخاب یک مدل مو به موارد مختلفی بستگی دارد و هر کسی با ویژگی‌های ظاهری و فیزیولوژیکی که دارد باید مدل مناسبی را برای خود انتخاب کند. اولین مورد، فرم صورت است، مدل مویی که انتخاب می‌کنید باید با فرم صورت شما هماهنگ باشد و آن را زیباتر و متعادل‌تر نشان دهد نه این که روی عیوب ناهماهنگی‌های آن تاکید کند. مورد دوم سبک زندگی است، کسانی که به دلیل کمبود وقت یا محدودیت‌های دیگر نمی‌توانند به موهای خود رسیدگی کنند باید مدلی ساده و راحت انتخاب کنند که نیاز به نگهداری و حالت دادن نداشته باشد و به خودی خود زیبا باشد. مورد سوم که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت مدل مو برای جنس موها است. هر موی بافت و جنس خاصی دارد و ممکن است حجیم یا نازک، وز یا لخت، فر یا صاف و حالت‌دار یا بی‌حالت باشد.

بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای جنس موها

این موارد تاثیر زیادی در نتیجه نهایی مدل موهای شما خواهند داشت و شما همیشه باید یک مدل مو برای جنس موها ی خود انتخاب کنید تا بیشترین و بهترین هماهنگی را با آن داشته باشد. شما باید ویژگی‌های ظاهری طبیعی خود را بپذیرید و سعی در تغییر دادن آن‌ها نداشته باشید مثلا سعی نکنید موهای صاف را فر و یا موهای فر را صاف کنید، این کار شاید گاه گداری اشکالی نداشته باشد اما انجام روزمره و همیشگی آن نه تنها وقت و هزینه زیادی از شما می‌گیرد بلکه به مرور زمان باعث آسیب به موهای شما هم می‌شود. پس تفاوت‌ها را بپذیرید و عاقلانه عمل کنید. فراموش نکنید که مدل موی دوست شما برای او برازنده است و ممکن است برای شما انتخاب مناسبی نباشد پس باید به دنبال مدل مو برای جنس موها ی خود باشید و کورکورانه عمل نکنید. در ادامه پنج تن از زنان واقعی از تجربیات واقعی خود درباره مدل مو برای جنس موها سخن گفته‌اند که این تجربیات را برای شما بیان خواهیم کرد.

آنت ۳۶ ساله می‌گوید از زمانی که فرزند دومم را به دنیا آوردم موهایم دچار تغییر شد و در قسمت‌هایی وز و در قسمت‌هایی دیگر خوش حالت به نظر می‌رسید. از طرف دیگر لایه‌های زیرین موهایم دچار موخوره شد و حالت شکننده‌ای پیدا کرد، علاوه بر این، حجم زیاد موهایم مانع از رسیدگی کامل به آن‌ها می‌شد. موهای من بلند و فر است و دوست دارم آن‌ها را بلند نگه دارم. به همین دلیل به آرایشگاه مراجعه کردم و از آرایشگر خواستم تا حدود ده سانتی‌متر از قد موهایم را کوتاه کند چون کوتاه کردن زیاد موها برای کسانی که موهای حجیم و فر دارند ایده خوبی نیست. به همین دلیل علاوه بر کوتاه کردن موها، آرایشکر با تیغ مقداری از حجم موهای من را کم کرد تا سبک‌تر شوند و تعادل بهتری پیدا کنند. راز زیبا شدن موهای حالت دار و حجیم، در کم کردن حجم آن‌ها است. سعی کنید موها را کوتاه نکنید و آن‌ها را بلند نگه دارید و از محصولات براق کننده و نرم کننده استفاده کنید تا طراوت و رطوبت از دست رفته آن بازگردد.

بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای جنس موها

لورن ۳۷ ساله می‌گوید با وجود این که موهای من حجم خوب و مناسبی دارد اما بی‌حالت به نظر می‌رسد و می‌توان آن را چیزی بین صاف و وز توصیف کرد. من به دلیل شاغل بودن، روزها وقت زیادی برای رسیدگی به موهایم ندارم و به همین دلیل به دنبال مدل مویی بودم که نیاز به رسیدگی زیاد و حالت دادن نداشته باشد و در کمتر از ده دقیقه بتوانم همه چیز را جمع و جور کنم و سر کار بروم. برای حل این مشکل به آرایشگر مراجعه کردم و موهایم را کمی بالاتر از شانه‌ها کوتاه کردم. آرایشگر اگرچه مقداری از حجم موهایم را کاهش داد اما فرم آن را یکدست نگه داشت چون مدل لایه لایه نیاز به مراقبت و حالت دادن دارد و باعث می‌شود موها وزتر شوند. چنین مدل مویی را به سادگی می‌توان با یک سشوار ساده و برس گرد در کمتر از ده دقیقه حالت داد و بافت و موج زیبایی را در آن ایجاد کرد. در نهایت با یک اسپری مو می‌توانید این حالت را تثبیت کنید و تا پایان روز موهایی زیبا و خوش حالت داشته باشید.

بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای جنس موها

کریستی ۲۱ ساله که دانشجو و وبلاگ نویس مد و فشن هم هست می‌گوید من موهای بسیار وزی دارم و از این که حالت طبیعی آن‌ها را حفظ کنم و یا موهایم را باز کنم احساس خوبی نداشتم. بنابراین همیشه یا موهایم را صاف می‌کردم و یا آن‌ها را به سمت عقب جمع می‌کردم تا حجم و وزی آن‌ها مشخص نباشد. اما با مراجعه به یک آرایشگر خبره توانستم این مشکل را حل کنم و بهترین محصول حالت دهنده و بهترین مدل مو برای جنس موها یم را پیدا کنم. او پس از استفاده از یک شامپوی مرطوب کننده و یک نرم کننده روی موهایم مدل مناسب را روی آن پیاده کرد. این مدل که بریدن نوک مو نام دارد کمک می‌کند که حجم و سنگینی موها کاهش پیدا کند و حالت بهتری به خود بگیرند. پس از این کار او از یک حالت دهنده روی موهایم استفاده کرد که باعث شد فر موها درشت‌تر و مشخص‌تر شده و حالت منفردی به خود بگیرند. در حال حاضر خودم این کار را دو بار در هفته انجام می‌دهم و از حالت و زیبایی موهایم بسیار راضی هستم.

بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای جنس موها

نینون ۴۴ ساله که مشاور املاک و نویسنده است می‌گوید من بیشتر عمرم را موهای بلندی داشته‌ام و همیشه آن‌ها را سالم نگه داشته‌ام. موهایم اگرچه در قسمت بالا صاف بود اما حالت وزی داشت و در قسمت پایین موجدار می‌شد مثل این که فر دائم گذاشته‌باشم و حالا بلند شده باشد. من بیشتر اوقات به موهایم رسیدگی نمی‌کردم و آن‌ها را دم اسبی می‌کردم و یا بالای سرم جمع می‌کردم تا این که تصمیم گرفتم تغییری در موهایم ایجاد کنم و به آرایشگر مراجعه کردم. آرایشگر حدود بیست سانتی‌متر از قد موهای من را کوتاه کرد و یک مدل باب بلند به وجود آورد که در قسمت جلو بلندتر و در قسمت عقب کوتاه‌تر بود. این مدل مو باعث شد که چهره من بازتر شود و موهایم زیبایی خود را بیشتر نشان دهد. این مدل البته زمانی که با اتومو یا سشوار صاف شود زیباتر به نظر خواهد رسید اما خبر خوب این است که برای این کار شما لازم نیست تمام موها را صاف کنید و اگر فقط لایه بلند بالا و جلوی موها کمی با اتو صاف شود کافی خواهد بود.

نحوه انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل مو برای جنس مو

نینا ۳۱ ساله می‌گوید که من از دوران جوانی موهای نازکی داشتم و پس از زایمان نیز حجم زیادی از موهایم را از دست دادم. داشتن موهای کم و نازک باعث کاهش اعتماد به نفس من شد و تصمیم گرفتم تغییری در آن ایجاد کنم. بنابراین به آرایشگاه مراجعه کردم و آرایشگر مدلی چندلایه برای موهای من پیشنهاد کرد. او مقداری از قد موها را کم کرد اما حجم و وزن موها را کاهش نداد و پس از کوتاه کردن آن‌ها، با یک ابزار حرارتی موهایم را موجدار کرد. این کار باعث شد که حجم موهایم بسیار بیشتر به نظر برسد. علاوه بر این او از یک پوشش دهنده ریشه مو همرنگ موهایم استفاده کرد و آن را با برس روی قسمت‌های خالی شده کف سر استفاده کرد. با این کار موهایم پر و حجیم به نظر رسید و دیگر از نازکی و فرق سر باز شده و فاصله گرفته در موهایم خبری نیست. پس از آن از محلول‌های تقویت کننده رشد مو هم استفاده می‌کنم و حالا موهایم طبیعی و زیبا شده و اعتماد به نفسم را بازیافته‌ام.

بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای جنس موها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.