نکاتی در مورد خرید بوت‌های مردانه و زنانه

نکاتی در مورد خرید بوت‌های مردانه و زنانه
حدود پنج سال پیش، اگر کسی کت و شلوار را با کتونی می‌پوشید نه تنها جذابیتی نداشت بلکه خیلی هم برایمان عجیب بود اما؛ امسال به فراوانی شاهد کت و شلوار پوش‌ها با کتونی هستیم و این ترکیب نه تنها دیگر برایمان عجیب نیست؛ بلکه جذاب‌ هم هست.

به گرارش یورفان: شاید طراح مد کت و شلوار با کتونی، کفش‌های رسمی‌اش پایش را می‌زده و همین باعث شده که او برای مراسمی رسمی، کتونی‌ بپوشد و چون او یک طراح مد بوده، کسی نپرسیده چرا! به هر حال ما دیگر حاضر نیستیم به بهانه خوشتیپ بودن، لباس‌های تنگ و آزاردهنده بپوشیم. توجه نسل امروزی جامعه به سمت تنوع و راحتی لباس‌ها است. ما با کتونی و کفش‌های اسپرت راحت‌تر هستیم تا با کفش‌های رسمی. این ایده مد، برای فصل‌های تابستان و بهار کاربردی و شیک بود ولی در فصل‌های سرد با احتمال بارش برف و باران، اگر کتونی بپوشیم و برف و باران بیاید، کفش‌هایمان خراب می‌شود و وقتی تا جوراب‌هایمان، آب نفوذ کند اذیت می‌شویم و در نهایت سرما می‌خوریم.

در پاییزی که سرد و آفتابی است بوت تا زانو نپوشیم

می‌توانیم متناسب با پاییز و زمستان، همزمان با اینکه مواظب سلامتی خود هستیم، راحت هم باشیم. اگر در طول روز، مدت زیادی کفش به پا داریم، بهتر است کفشی را انتخاب کنیم که در درجه اول راحت و در درجه دوم با هوای سرد و بارش‌های احتمالی متناسب باشد. نیم بوت، بوت و بوت بلند، از انواع کفش‌های فصل‌ سرد هستند که پوشش داخلی کرکی دارند تا پا را از سرما محافظت کنند. نیم بوت پرطرفدار ترین و کاربردی ترین آنها است. همان‌طور که می‌گویند: «پا قلب دوم بدن است» بهتر است در خرید کفش بیشترین توجه و دقت  را داشته باشیم. توجه کنیم که زیر کفش بهتر است آج‌دار باشد که در یخبندان لیز نخوریم، جنس رویی کفش نرم و قابل انعطاف باشد که با سرد و گرم شدن ترک نخورد و نترکد و داخلش کرک داشته و گرم‌کننده باشد. اگر کفشمان جنس‌اش چرم غیرطبیعی است، یک تا نیم ساعت قبل از بیرون رفتن کفش‌هایمان را واکس بزنیم تا هم خوب جذب شود و هم با وزیدن باد به خودش گرد و غبار زیادی نگیرد. توجه کنیم که کفشمان کمی پاشنه داشته باشد تا کمر و زانوهایمان در دراز مدت آسیب نبیند؛ البته در کفش‌های طبی این نکته رعایت شده‌ است.

چه بوتی با چه تیپی؟

درست است که لباس پوشیدن و ست کردن کاملا سلیقه‌ای و منحصر به فرد است اما باید گفت که بعد از چند صد سال سابقه مد و پوشاک، بشر قاعده و قانونی را برایش تعربف کرده است و آن قاعده‌ای که منجر به آراستگی ظاهر می‌شود در بین جوامع پذیرفته‌تر بوده است. برای زنان بهتر است:

۱. بوت‌هایی که پاشنه‌دار هستند، فرم رسمی و تقریبا ۲۰ سانت بلندی ساق دارند را با شلوارهای جین و کتان دمپا بپوشیم.

۲. بوت‌هایی که پاشنه ندارند، نیمه رسمی هستند و بلندی ساق آنها تقریبا ۲۰ سانت است را با شلوارهای جین و کش بپوشیم.

۳. نیم بوت‌های پاشنه دار و تخت را می‌توان با همه مدل شلوارها پوشید.

۴. بوت‌های بلند را می‌توان با شلوارهای ‌گشاد راسته و دمپا ست کرد.

مردان از بوت‌های بلند مگر در کوه نوردی و زمان‌های خاص استفاده نمی‌کنند که آنها هم فرم لباسی مخصوص به خود را دارند. اغلب نیم بوت را برای ماه‌های سرد سال انتخاب می‌کنند که با همه نوع لباس‌ از جمله لباس‌های رسمی و همچنین شلوارهای جین و کتان ست می‌شود.

سبز کله غازی یا زرد قناری؟

نیم بوت‌ها را می‌شود با انواع لباس‌های پاییزی ست کرد. اما رنگ آنها نکته‌ مهمی است که باید به آن توجه کنیم. به جای اینکه چند رنگ بوت بخریم، بهتر است این هزینه را روی طبی بودن کفه کفش و  کیفیت بالای آن بگذاریم. ما می‌توانیم نسبت به سلیقه و رنگ لباس‌هایی که داریم، رنگ کفش خود را به گونه‌ای انتخاب کنیم که بتوانیم آن‌ها را با انواع لباس‌هایمان ست کنیم و بپوشیم.

مثلا بهتر است:

۱. اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه طوسی، خاکستری، فیلی و مشکی است، رنگ کفشتان‌هم مشکی باشد.

۲. اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه سرمه‌ای، فیروزه‌ای و قرمز است، رنگ کفشتان‌ قهوه‌ای تیره یا عسلی باشد.

۳. اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه کرم، صورتی، آبی کم رنگ، سبز کم رنگ و قهوه‌ای است رنگ کفشتان‌، کرم، عسلی و انواع رنگ‌های روشن باشد.

به یاد داشته باشیم که مشکی، طوسی و قهوه‌ای تیره برای کفش، جزو رنگ‌هایی هستند که اکثرا با همه لباس‌ها ست می‌شوند.

 

منبع مطلب : سایت ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.