خواص شگف انگیز آب پنیر برای پوست

خواص شگف انگیز آب پنیر برای پوست
آب پنیر را به هیچ وجه دور نریزید؛ چون آب پنیر، ضدعفونی‌کننده و همچنین پاک‌کننده است و جایگاه خاصی در ساخت لوازم آرایشی طبیعی دارد.

به گزارش یورفان:اولین نکته‌ای که باید در مورد آب پنیر بدانید این است که، آب پنیر با آبی که پنیر در ظروف بسته‌بندی در آن نگهداری می‌شود، متفاوت است. آبی که هنگام باز کردن بسته پنیر با آن مواجه می‌شوید چیزی جز آب نمک نیست و ارزش غذایی ندارد.

طرز تهیه آب پنیر

یک لیتر شیر را جوشانده و بگذارید کمی ولرم شود. سپس یک استکان سرکه خرما (توجه داشته باشید که می‌توان برای تهیه آب پنیر از سرکه انگور و حتی از آب لیمو نیز استفاده کرد، اما برای داشتن بهترین تأثیر از سرکه خرما استفاده کنید) را به شیر اضافه کرده و به مدت یک ساعت ظرف را کنار گذاشته تا شیر بریده و دلمه شود. شیر دلمه شده را داخل کیسه پارچه‌ای ریخته و آب حاصل از آن را که همان آب پنیر است با این کار جدا کرده و در ظرفی برای مصرف نگهداری کنید.

فواید آب پنیر برای پوست

معمولاً در زمان تولید ماست یا پنیر خانگی همیشه مقدار زیادی آب پنیر تولید می‌شود و افراد غافل از اینکه بسیاری از مواد معدنی، ویتامین‌های گروه ب در این ماده وجود دارد آن را دور ریخته و با این کار از باقیمانده که درصد زیادی انواع اسید از جمله اسید لاکتیک و برخی پروتئین‌ها است، استفاده می‌کنند. آب پنیر علاوه بر خواص بی‌شمار برای سلامتی، معجزه‌ای برای پوست صورت نیز به شمار می‌رود.

آب پنیر برای مو

اگر موهای خشک و شکننده دارید یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای شما، استفاده از آب پنیر است. چندین روش مصرف آب پنیر برای داشتن موهایی درخشان، شفاف و نرم وجود دارد. مثلاً می‌توانید پودر آب پنیر را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید. روش دیگر استفاده از آب پنیر به‌عنوان ماسک آبکشی مو است.

شفاف شدن پوست

اگر به یک ماسک روشن‌کننده و شفاف‌کننده پوست احتیاج دارید، ماسک آب پنیر یکی از بهترین گزینه‌هاست. پودر آب پنیر سرشار از مواد مغذی و املاح مورد نیاز پوست است و می‌تواند به آب‌رسانی و تغذیه سلول‌ها کمک کند. آبلیمو با داشتن ویتامین سی می‌تواند موجب روشن شدن پوست و آبرسانی آن شود. از ترکیب این دو ماده یک ماسک روشن‌کننده و مغذی پوست تهیه کنید.

یک قاشق پودر آب پنیر را به همراه یک قاشق آبلیمو، یک قاشق عسل و یک قاشق ماست مخلوط کنید و با یک برس تمیز روی پوست بمالید. ماسک باید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد آبکشی و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

منبع : سایت تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.