روشی خلاقانه در ژاپنی برای مهار ویروس کرونا

روشی خلاقانه در ژاپنی برای مهار ویروس کرونا

 

دانشمندان ژاپنی موفق شدند با روشی بسیار ساده و بی خطر برای انسان، کووید ۱۹ را نابود کنند.

به گزارش یورفان:به نقل از باشگاه خبرنگاران محققان ژاپنی اعلام کردند لایه نازک و کم تراکمی از گاز اوزون می‌تواند به راحتی ویروس کرونا را نابود کند.

بر این اساس، دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی فوجیتای ژاپن اعلام کردند تحقیقات نشان داده است گاز اوزون می‌تواند به راحتی باعث از بین رفتن ویروس کرونا شود. در نتیجه می‌توانیم از این گاز برای ضدعفونی کردن بیمارستان ها، اتاق‌های بستری و سالن انتظار به صورت گسترده استفاده کنیم.

دانشمندان ژاپنی اثبات کردند ۰/۰۵ تا ۰/۱ قسمت در میلیون (ppm) از گاز اوزون که در این تراکم برای انسان غیر زیان آور است، می‌تواند به راحتی کووید ۱۹ را نابود کند. محققان در آزمایش‌های خود توانستند در مدت ۱۰ ساعت، ۹۰ درصد ویروس‌های کرونا را در محیط با گاز اوزون رقیق نابود کنند.

تاکایوکی موراتا، مدیر این تحقیقات اعلام کرد: می‌توان از این روش برای کاهش آلودگی در سیستم حمل و نقل عمومی بهره گرفت. غلظت پایین گاز اوزون برای انسان زیان آور نیست و می‌توان از این روش حتی برای محیط‌های باز نیز استفاده کرد.

گاز اوزون یک نوع از مولکول اکسیژن است که شهرتش به دلیل نابودی عوامل بیماری زا است. پیش‌تر نیز در آزمایش‌ها مشخص شده بود گاز اوزون با غلظت بالاتر (یک تا ۶ قسمت در میلیون) می‌تواند ویروس کرونا را نابود کند. با این حال، این غلظت می‌تواند برای انسان سمی باشد. با این حال، تحقیقات جدید نشان داد غلظت پایین و غیر زیان آور این گاز نیز می‌تواند کووید ۱۹ را نابود کند.

به تازگی مسئولان دانشگاه فوجیتای ژاپن اقدام به راه اندازی ژنراتور‌های مخصوص گاز اوزون در اتاق‌های انتظار و اتاق بیماران برای کاهش آلودگی کرده اند.

پیشتر محققان موسسه فناوری جورجیای آمریکا در مطالعات خود اعلام کردند گاز اوزون می‌تواند برای ضدعفونی کردن روپوش، عینک و دیگر ابزار آلات پزشکان در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

ژاپن یکی از موفق‌ترین کشور‌های جهان در کنترل و مدیریت شیوع ویروس کرونا بوده است. تاکنون نزدیک به ۶۴ هزار تن در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند که از این میان تنها یک هزار و ۲۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.