قدبلندترین زن تاریخ دنیا + عکس ها

قدبلند‌ها همیشه برای ما افراد جالبی بوده اند. به دلایلی، مردان قدبلند همیشه بیشتر از زنان قدبلند مورد توجه بوده اند. اما در این مطلب می‌خواهیم توجه شما را به قدبلندترین زنانی که تا به حال زندگی کرده اندجلب کنیم.

مالی دوانگدی

قدبلندترین زن تاریخ دنیا + عکس ها

مالی ۲۰۵ سانتیمتر قد دارد و در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به عنوان بلندترین زن دنیا ثبت شده است. او در سن ۲۴ سالگی در اثر مشکلات جسمی مزمن درگذشت.

زینب بی بی

قدبلندترین زنان دنیا را بشناسید + تصاویر

زینب بی بی به دنبال پناهندگی در بریتانیا بود، چون از زندگی در سرزمین مادری خود، پاکستان می‌ترسید و احساس می‌کرد قد بلندش جان او را به خطر می‌اندازد. زینب ۲۱۸ سانتیمتر قد داشت.

ماریا فاسونور

قدبلندترین زنان دنیا را بشناسید + تصاویر

ماریا در سال ۱۸۷۹ در تیرول، اتریش به دنیا آمد و ۲۲۳ سانتیمتر قد داشت، اگرچه بسیاری معتقد بودند قد او درست اندازه گیری نشده است. او در آن زمان مشهور بود و در سال ۱۹۱۷ درگذشت.

سندی آلن

قدبلندترین زن تاریخ دنیا + تصاویر

سندی آلن در سال ۱۹۵۵ به دنیا آمد و ۲۳۱.۷۸ سانتیمتر قدا داشت. او اغلب در سیرک نمایش اجرا می‌کرد، اما بازیگر هم بود. او در دوران زندگیش به عنوان بلندترین زن جهان در گینس ثبت شده بود.

ژنگ جین‌لیان

قدبلندترین زنان دنیا را بشناسید + تصاویر

ژنگ جین‌لیان بلندترین زنی است که در تاریخ پزشکی ثبت شده است. او ۲۴۸.۲ سانتیمتر قد داشته، در سال ۱۹۶۴ به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۲ درگذشته است.

منبع : برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.